walker Startet 7.Juni.2009 Del på Facebook Startet 7.Juni.2009 Hei, har problemer med å få av undervannshuset på min Mercury 5 hk fra 2004. skal bytte impeller, da kjølinga plutselig forsvant. Det gikk greit få av propell og få løsnet undervannshus, men hvordan får jeg dratt undervannshuset helt ut. Det sitter jo fast i aksel som går helt opp, eller er den delt på noen måte. Er det noen som har erfaring eller gode tips så er jeg taknemlig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
beauty of aqua Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 vet ikke hvordan dette fungerer på mercury,men vil tro at det ikke er store forsjellen på mercury kontra evinrude.. jeg slet med det samme på min evinrude 60 hk 97 mod. fikk løsnet undervannshuset,men det satt igjen i giret. jeg måtte ta av dekselet,og vippe av en overføring ca midt i motoren loddret fra der giret kommer opp. et langt skrujern fungerte greit for meg ihverfall.. ganske trøbblete å komme til,men det går Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Giroverføringen må skrus av et eller annet sted ja,pleier å være rett over propellhuset i framkant av stammen. Er denne tatt av,er det kanskje rust i splinsen øverst på drivakselen. Da må man prøve å få smurt litt oppi der,og lirke og lure. Propellen trenger du ikke å ta av Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
walker Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Lars K Har vært ute å sjekket på motoren, hvis jeg løsner av girkoblingen og kjøle slangen i i inspeksjonsluka , å drar alt ifra hverandre. Hva skjer med drivaksel, hvor deler den seg, og hvor vanskelig er det å få isammen igjen? Er veldig usikker på dette, men har ikke lyst til å levere til forhandler å betale mange hundrelapper for dette! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Girstaget kan du bare skru av,kan hende du må ha motoren i reversj for å komme til. Kjøleslangen tror jeg ikke du trenger å gjøre noe med,den skal sitte igjen oppe i stammen på motoren,drivakselen skal sitte i propellhuset og følge med ned. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.