Jump to content

Henge opp bilde i båten


Sun Flyer

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har fått et ganske stort bilde som jeg skal henge opp på den eneste "veggen" i båten. Er dette mulig å gjøre skikkelig uten å bore en bråte med hull som ødelegger veggen/skottet for alltid? Bildet er rammet inn i en helt vanlig ramme.

 

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Har hengt opp bilder i båten, eller det er vel kjerringa som har gjort det, og hun bruker de hvite opphengene med 3 plugger i som du får på clas ohlson. De henger som heia, og detter ikke ned i sjø heller, trenger ikke dobbelsidig tape osv... Det vil si vist du har trevegger i båten. :seeya:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Og hvordan fester du borrelåsen?

Vi kjøpte borrelås som hadde teip på andre siden, slik som denne :yesnod:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

Moderne, industrielt lim og tape er sterkt som fy.

 

I forbindelse med et prosjekt jeg jobbet på for en god del år siden, og hvor vi trengte noe skikkelig lim til en litt spesiell applikasjon, fikk vi demonstrert en del av de mer avanserte produktene fra 3M. Vedkommende selger hadde bl.a. en vareprøve, en rustfri U-profil som var limt på en plate med to striper med dobbeltsidig tape. Han bedyret at det var tilnærmet umulig å få løsnet dette. En av teknikerne som var involvert forbannet seg på at det umulig kunne stemme. Det eneste han oppnådde var å bøye både verktøy og plate, tapen holdt like godt. Vedkommende selger kunne også fortelle at skottene på bl.a. NSSRs redningskryssere nå blir limt på plass med dobbeltsidig tape, og at dette faktisk er sterkere enn en sveis.

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

eg med opplever at slik borrelås med lim sitter bare det heilt til det kommer en solskinnsdag og tempen stiger til det latterlige inni båten, da kan det løsne og sige og henge etter lange seige limtråder. Typisk nok lider alt mulig sånn bilstæsj type termometer koppholdere og what not med sånn kjip skumgummi med lim på samme skjebne. Men sånn skumsak med lim eg har antagelig kjøpt på biltema kjenne eg meg sjøl rett, sitter så fast eg må nok skyte det ned skal eg få det løs.

Link to post
Share on other sites

Borrelås kommer i masse typer og kvaliteter. Sjekk denne siden for et nennsomt utvalg:

http://www.mcmaster.com og

trykk på linken "Hook and Loop".

 

Store bilder sitter godt med en stripe i hvert hjørne av den borrelåstypen som heter Self-lock Mushroom-Head.

Helt ulikt de myke som brukes på klær, så er disse stive som plastplater. Kjøp de som er Extra-Strong Adhesive-Backed.

 

strips_mushroom_black.gif

 

Har sett de tilsalgs her i Norge også.

Link to post
Share on other sites

Du får skikkelig industrivare - tape, lim, borrelås etc. hos f.eks. Kyvik & Co - http://www.kyvik.no/

 

Har noe svart isolasjonstape derfra. Tapen er 100% UV-bestandig og henger sammen uten å løsne - år etter år. Samme type tape som benyttes til å feste ledninger i radiomaster f.eks. Ikke spesielt billig, men som all annen kvalitetsvare så lønner det seg i det lange løp :yesnod:

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...