Ip.Content

Logo
Din hjemmehavn på nettet!

Lim til Teak !

• Logg inn for svare
6 svar på dette emnet

#1 Gunga Din Ikke pålogget Postet 29.06.04 09:27 

• Medlem
  • Aktiv: I dag 04:56
Jag skall lime en Teaklist som sprucket, alltså Teak-Teak, utomhus vilket lim er best till det ?  (gärna også ett lim som ger en färglös fog ner det härdat!) en elle to-komponent ?

#2 MVH Ikke pålogget Postet 29.06.04 09:28 

• Medlem
  • Aktiv: 19.10.13
Jeg har brukt Hempels 2 komponent lim til dette i alle år. Det er det beste.

#3 fredriksen Ikke pålogget Postet 29.06.04 09:36 

• Medlem
  • Aktiv: 10.06.14
Hei! Jeg har limt teak som både har løsnet (dør-rammen) og sprukne lister. Det jeg brukte var Cascol Trelim for bruk inne- og utendørs. Dette trelimet er et Polyuretan-lim og det renner like lett som vann. Med andre ord: Det renner helt inn i sprekker etc. Fås også kjøpt i små hendige flasker på  100ml. (grønn kork!) Men vær OBS: Limet ekspanderer under herding, så det du limer MÅ STÅ I PRESS under herdingen  :confused: :yesnod: :blush: Jeg satte det ikke i press (vel, en fyrstikk i karmåpningen slik at dørbladet skulle passe perfekt med en liten klaring...). Dagen etter var limet herdet fint og skikkelig, men dør og toalettvegg sto i spenn  :confused: :blush: :smash: Cascol Norge var forøvrig meget servicevennlig, og hjalp til med å få ordnet døra på beste måte slik at nå er det bare fryd og gammen! Men husk på å sette det du skal lime  I PRESS !!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) fredriksen som nå har lært at trelim ikke bare er trelim....

#4 Majali Ikke pålogget Postet 29.06.04 12:58 

• Medlem
  • Aktiv: 20.07.14
Teaken er ikke så lett å lime, jeg personlig ville brukt epoxy. men hvis du skal bruke polyretanlim som foreslått, bør du fukte overflaten men vann før påføring av lim. det limet bruker vann som en slags herder/akselerasator. Har prøvd begge deler på teak, og er overbevist om at epoxy er sterkere og gir en mindre synlig limfuge . Men for all del, polyretanlim er utrolig bra til vanskelige oppgaver. Erik

#5 virgovoyager Ikke pålogget Postet 29.06.04 14:44 

• Medlem
  • Aktiv: 04.07.13
Limte nettop en teak fenderlist med et tokomponentlim. Cascol Marin, mener jeg det het. Fås kjøpt på Clas ohlson ca 150 kr. Jeg var veldig fornøyd med resultatet med dette. (0bs. limet blir en blanding mellom gult og grått når det tørker, men det macha fint hos meg iallefall)

#6 olpi Ikke pålogget Postet 29.06.04 22:25 

• Medlem
Limte en front på en skuff som sprakk. Brukte araldit etter å ha avfettet , og det holder veldig bra. Satte det i litt klem med tvinge.

#7 JRK Ikke pålogget Postet 30.06.04 07:28 

• Medlem
  • Aktiv: Igår 13:47
Hei, Bruk polurethanlim, har limt innredningen i en hel båt med dette. Spesielt der teaklister har sprukket er det fint, da det ekspanderer inn i alle furer og sprekker. Med andre ord du slipper å pusse ned osv.. Men husk du MÅ vaske godt med rødsprit eller aceton først.

Copyright baatplassen.no.
Tekst og bilder kan kun benyttes etter skriftlig tillatelse fra medlemmet som har publisert det.
Annet innhold etter skriftlig tillatelse fra baatplassen.no.