Jump to content

Fjerne olje i kjølsvinet


Porsgrunn

Recommended Posts

Forstod BMP slik at han lurte på hvor oljeputen skulle legges. Tenkte ikke dra i gang en diskusjon om definisjoner av kjølsvin.

 

 

Sorry var litt ot der. Men du legger vel den puta der det er oljesøl. I kjølen under motoren. Samler seg vel ein del vann og olje der kan eg tenke meg. Det gjør det i alle fall under min gammle BMC.

Svinaktig bra. Kor tar eg det fra???

Link to post
Share on other sites

Samler seg vel ein del vann og olje der kan eg tenke meg. Det gjør det i alle fall under min gammle BMC.

 

Trenger visst ikke være gammel motor. Har nylig fått båt med nyere motor der alle filtre, lufteskruer og vann/drivstoffskillere var strammet for løst slik alle lekket litt - hver av sitt.

Det luktet svinaktig av diesel og olje. Må visst lage en tråd om hva "trekkes til med håndkraft" betyr.

Link to post
Share on other sites

Trenger visst ikke være gammel motor. Har nylig fått båt med nyere motor der alle filtre, lufteskruer og vann/drivstoffskillere var strammet for løst slik alle lekket litt - hver av sitt.

Det luktet svinaktig av diesel og olje. Må visst lage en tråd om hva "trekkes til med håndkraft" betyr.

 

 

Uansett så er det vel ein fordel og gå over alle slangekoblinger en gang i mnd. Det synest nå eg da, blir vel litt meir vibrasjoner i ein marinemotor, det er jo bare for din eigen sikkerheit. Tar ikkje mange minuttane og gå over med ein trekker, Kan bli SVINaktigt dumt med ein lekasje midtfjords

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...