Jump to content

Hvilken båt får jeg plass til i 2,75 meter bryggeplass?


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Heisann.

 

Da er det på tide å tenke litt på ny båt. Jeg har fått tildelt en 2,75 meter plass, og jeg ble fortalt at den passer til Nidelv 24 og Sollux 24 ac. Men er det noen andre båter som får plass der? De bør ikke være smalere enn 2,50 meter.

 

Takk

 

Med vennelig hilsen

KapteinFredrik

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Heisan

 

Hvis du selv ikke har målt lysåpningen på båtplassen din, blir de ofte oppgitt fra center på den ene utliggeren til center på den andre. Dette resulterer i at en 4,5 meters båtplass ikke blir særlig over f.eks. 4 meter lysåpning.

Link to post
Share on other sites

Mange blir vel litt forundret når de måler bredden på båtplassen de får tildelt. Har plassen uteriggere så blir det jo målene i fra midten av denne til midten av neste uterigger som er båtplassen, så selve bredden på plassen blir jo atskillig trangere en mange tror. Har selv i dag en såkalt 1,1 plass(2.75m), men lysåpningen er ikke mer enn 2,45m.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...