Haa- Startet 12.August.2011 Del på Facebook Startet 12.August.2011 Jeg har et 1997mod Mercruiser Bravo3 drev med utveksling 2.30:1 Har blitt fortalt at dette er et drev det ikke finnes mange av, og at det er beregnet på dieselmotorer. Er det noen som VET noe om dette? Det er ikke et X drev. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Trodde 2.2 var største utvekslingen på bravo drev. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Haa- Svart 12.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2011 Neida, 2.43:1 finnes også! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 (redigert) Bravo 3 drev med 2.30:1 er nytt for meg og er sikkert ganske sjeldent? Bravo drev kommer med følgende utveksling: Bravo Three 2.43:1 N 2.20:1 K 2.00:1 B 1.81:1 G 1.65:1 C 1.50:1 F 1.36:1 P Utvekslingen står ofte stemplet inn sammen med serienummeret, eller bokstaven i listen over står stemplet på drivakselen. Ingen av disse er sjeldne eller mer verdt enn andre! Redigert 13.August.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 (redigert) Hva betyr bokstavene? Er det bare utvekslingen skrev i kortform? Redigert 13.August.2011 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 Så vidt jeg vet betyr ikke bokstavene noe utover at de ofte står på drivakselen til drevet og indikerer hvilken utveksling drevet har, forutsatt at noen ikke har byttet om deler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 Og så kommer vi til spørsmålet: Er det en fordel med høy utveksling og stor propell eller lav utveksling og liten propell ? Eller midt i mellom. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
liberty Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 Har du en motor med høyt dreiemoment på laft turtal må du ha lav utveksling ellers knekker du drevet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 OK da er vel 1,81 greit nok da. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Haa- Svart 13.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2011 Og så kommer vi til spørsmålet:Er det en fordel med høy utveksling og stor propell eller lav utveksling og liten propell ? Eller midt i mellom Spørsmålet står vel egentlig i overskriften!!?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.August.2011 Del på Facebook Svart 13.August.2011 på baatplassen er det aldri nok med bare ett spørsmål Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Haa- Svart 14.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2011 Hehehe, sant det Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 28.August.2011 Del på Facebook Svart 28.August.2011 Ett lite spørsmål til, når man girer om på tannhjulene øverst, bytter man alle 3 eller holder det å bytte 2? For eksempel om man går fra 2:1 til 2.2:1 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
liberty Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Her er tabellen for Bravo drev Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
glaserud Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Liberty: Hvor fant du den oversikten der? Skulle hatt den for Alpha også. :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Fant den tabellen i ett annet innlegg like før du postet på ny. Ser ut som at jeg kun trenger å bytte de 3 tannhjulene øverst fra 32/27 til 30/23, har jeg forstått dette rett da? Hvor skaffes slikt rimeligest? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
liberty Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 Ja du må skifte fra 32/27 til 30/23. Det biligste blir og kjøpe de fra USA Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 (redigert) 3 tannhjul? Er det ikke 1 girsett med 2 tannhjul i hver del, eller glemte jeg reversen ? (og det er vel et ekstra tannhjul på duopropen) Redigert 29.August.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 29.August.2011 Del på Facebook Svart 29.August.2011 1 fra akslingen + de to over og under konet (forover/revers) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.