Jump to content

Masse info om Biltemas batterier

NSB

Recommended Posts

Se på bildene da, helt like. Utvalget (av marine batterier) er helt likt. Dataene de oppgir er helt like. Se på AGM batteriene, med gul topp, de er og helt like, det samme er dataene. Datostemplinga under håndtaket, som er beskrevet i manualen du finner på nettsida, finner du og på Biltemas batterier. Så jeg er overbevist. Og det er vel lenge siden Sønnak la ned produksjonen...?

Hmm...her i våres spurte jeg daglig leder (om hvor batteriene kom fra og fikk da beskjed om at det blei lagd av sønnak.

Dette gjelder da de sorte fritids batteriene.

Her er en test hvor Exide / Sønnak er 1 , 2 og Biltema 3, så da er "de ikke sorte" ikke fra Exide / Sønnak,

EXIDE OG SØNNAK BATTERIER BEST I TEST – IGJEN!

Testen er utført av Testfakta i Sverige og målte blant annet kapasitet og startkraft og bekrefter at våre batterier holder høyeste kvalitet.

De skriver videre at kun tre av batteriene holder batteribransjens egen standard for kapasitet hvorav Exide Technologies leverer to av de.

Les hele testen her

Les PDF her

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Kjøpte selv nye forbruksbatterier 2X150 Ah i fjorvinter.

Fikk ettersendt spesifikasjoner/dataark etter en del mailutvekslinger med Biltema Norge.

Jeg fant ut akkurat det samme som NSB, nemlig at batteriene var produsert av AtlasBX i Korea.

Om dette gjelder hele varesortemanget skal jeg la være usagt, men for de jeg kjøpte hersker det som

sagt ingen tvil.

http://www.atlasbx.co.kr/jsp/english/rnd/rnd_1.jsp

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...