Jump to content

Fjerne løygang på liten treseiler


esg022

Recommended Posts

Jeg har en liten j-18 Långedragsjulle, og ønsker større plass i cockpit for å gjøre den mer sosial. Nå er det til nød plass til 4 personer totalt under seilas, 2/3 er ideelt. Dens epoke som regattaseiler er over; den er blitt en bade og solskinnsbåt (med svært skiftende skydekke).

 

Midt i cockpit går en kraftig bjelke med løygang (se bilde fra tilsvarende båt). Denne er veldig karakteristisk og flott, men upraktisk til mitt formål og jeg vil derfor fjerne for å få mer benkplass. Hvilke alternativer har jeg? Ser de eldste modellene har løgangskinne over roret. Selges det noe sted?

 

Storseilareal er 13,5 m2, så trykket på løygangen er ikke veldig stort. Bjelken har vel en strukturell funksjon i tillegg? Vinsjer til forseil er festet til denne.

 

Vurderer i tillegg å flytte skottet til kabinen nærmere masta (mindre kabinplass).

 

bilde

 

bilde

Redigert av esg022 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...