Jump to content

Grei pumpe til å feste på drill for oljeskifte


Pusur77

Recommended Posts

 

 

Vakumpumpe er tingen:

 

bilde

Bruker samme for å pumpe ut 11 liter fra hver av mine motorer. Det går ikke mange minuttene etter at man har bygget opp vakumet og motoren er tom. har prøvd den elektriske til Biltema en gang og den havnet fort i søpla. Tror ikke elektriske fra Jula er bedre. Det vakumpumpe som er avbildet som de fleste profesjonelle bruker også.

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Om du ikke ønsker å investere i vakuumpumpe , kan 1 god støvsuger gjøre jobben. Bruker selv mer eller mindre samme metode som brukes med vakuum infusjon og det går fortere en noe annet jeg har prøvd ( varm oljen 1. ) Gjør slik :

 

  • Passende slange (helst silikon) i olje peile røret >
  • > som føres videre til 1 jerrykanne eller bensin kanne (luftehull)>
  • > støvsuger stussen dyttes i "fylledelen" på kanna

Når man setter i gang støvsugeren, havner oljen i kanna. De forutsetter selvfølgelig at det er tett der slangen går inn i kanna , samt der støvsuger stussen plasseres

 

Kan godt ta noen bilder om det så er ønskelig

Link to post
Share on other sites

BT vakumpumpen sviktet etter flere års trofast tjeneste. vet egentlig ikke hvorfor, sugde bare ikke lenger.

Hadde en slik pumpe liggende.

 

http://biltema.no/no/Bat/Pumpe/Vannpumpe/Vann-dieselpumpe-25987/

 

Tok en slange som passet i peilehullet, trykte den 10cm inn i slangen som følger med overnevnte pumpe, noen runder med duckttape.

Startet opp pumpa, DET sugde godt.

Ok er ikke den rimligste pumpen og heller ikke beregnet til olje men det fungerte.

Har brukt samme pumpe til å suge vann og diesel med senere. Virker ikke som den tok noe skade av oljejobben.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vakumpumpe tar alt, jeg gorde rent i bunnen av bensintanken uten problemer, eneste aberet var at jeg kunne tenkt meg en tykkere sugeslange til slikt arbeid.

Viss du napper av det hvite røret,så kan du sette på en standard hageslange

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...