Jump to content

Draco 3000 Big-fish


El-proffen

Recommended Posts

Hei,

 

Har kjøpt et båtprosjekt, en Draco 3000 Big-Fish... Men det er svert vanskelig å få tak i opplysninger om båten.. :sad:

 

Skal i løpet av 2005-2006 få satt inn nye motorer, og fullført innredning.. Skulle derfor gjerne vite litt mer om båtens egenskaper i forhold til motorstørrelse, hva bør jeg velge... etc... Ville også være greit å få vite hvem som er konstruktør, og gjerne om noen har erfaringer med dette båtskroget...

 

El-proffen.... :flag:

Redigert av El-proffen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk skal du ha Bitteliten... :smiley:

 

Artikkelen var veldig informativ.. Skal nok klare å bestemme størrelse på motorene ut fra dette.. :smash:

 

Dersom det i tillegg skulle være noen som har personlig erfaring med enten "sunbridge" eller "bigfish" , hvordan den oppfører seg under forskjellige forhold...?? Ville det være meget interessant å høre om..

 

Ringte forresten Windy.. Fikk kjempeservice, selv om det kan virke som det ikke fantes så mye trykksaker på akkurat denne modellen... !! Men alle monner drar, og jeg begynner å nærme meg i dokumentasjon... :cool:

Link to post
Share on other sites

Er det en slik du har?

Bilde

 

Mulig du kan finne mer info her. Det står at CD'en inneholder info om DRACO 3000 SUNBRIDGE

her ligger det en 3000 med 2x165 hk diesler. og her ligger det en med 2x200 "bensinere".

 

Båten toppet 35 knop med største motorisering da den var ny. Om du passer på at vekten på de nye motorene ikke er større enn de største som ble levert da båten var ny, og at de nye motorene ikke har så stort dreimoment at det blir struturproblemer med innfesting er kanskje det en ledetråd? Jeg tror definitivt at 2xD6 350 blir litt i meste laget :wink:

 

Nå er jeg litt stolt av meg sjør her :blush: .

Denne linken viser oversikt over alle Veritas sertifiserte båter i Norge - og her finner du info om Draco 3000 Veritassertifiserte båter... MAx motor er 2x150kw, og er du heldig, kanskje Veritas kan gi deg mer info?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hadde faktisk aldri hørt betegnelsen "Big fish" brukt på Draco før nå, de hadde også en modell av 25-foteren som het "Fly Fish"

Konstruktør er Kåre Drangsholt.

 

Jeg mener også å huske at det svenske bladet Vi Båtägare hadde en artikkelserie om draco for etpar år siden.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...