Jump to content

Pioner 10, Plastproblem / Vedlikehold


Jawik

Recommended Posts

Har en Rød Pioner på ca. 15 år og som har ligget ute noen år. Vært utsatt for vær og vind og alt det dette innebærer hele året. Den har blitt nokså grå i fargen på solsiden. Ellers bare noe matt i fargen på syggesiden. Hva kan gjøres for å friske opp denne ? Noen som har en brukbar oppskrift ?

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Har lest et sted at Polytrol hjelper på falmet Polyetylenplast. Polytrol er et Owatrolprodukt som fås kjøpt hos fargehandleren eller en båtsjappe.

 

Det har jeg benyttet på plast tidligere med særs godt resultat, bruker også dette på scooteren vår. Den har en type plast som er noe lik pioneer. Produktet frisker godt opp falmet vær medtatt plast.

Polyetylenplast. Så det er dette den er laget av. Ja takk, jeg får prøve Polytrol, men akk for en jobb det blir med å få den fin igjen slik den var da jeg overtok den. Min feil som lot den ligge så lenge uten å dekke til.

 

Går over til LK6647 for å se hva han har av erfaring.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Er det en slik du holder på med ?

Bortsett fra fargen så er den akkurat lik min. Pioner 10 slik jeg oppfattet navnet en gang i tiden. Tung og uhandterlig dersom du er alene om å få den opp på brygga. Ellers bra jolle til det meste.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...