Jump to content

Båtplassmedlemmer er gode betalere


Motorconsult

Recommended Posts

I løpet av våren/sommeren/høsten har vi solgt Hammerdown i "smått" til over 200 personer, og de fleste er her på Baatplassen. Salgsvilkårene har vært: Forhåndsbetal (vi sender uten oppkrav når du bestiller hvis du sier at du kommer til å forhåndsbetale) eller oppkrav. Dette har fungert fint bortsett fra for de som tilsynelatende har vært lettere angrepet av Alzheimer. Påminning har alltid hjulpet dem også. Vi vet ikke om dette er på kanten av hva vi kan bruke BP til, men vi vil gjerne fortsette å levere Hammrdown til PB's brukere. Men nå står vi med to personer som har fått tilsending uten forhåndsbetaling og ikke har betalt. Vi vil så absolutt ikke henge ut folk om de har dårlig hukommelse, men vi vil så absolutt ha våre penger. Kan derfor herrene (damene?) xxxx, som kjøpte 0,5 liter Hammerdown 24.6.2006, og yyyy, som kjøpte 0,5 liter Hammerdown 8.8.2006, være så snill å betale inn henholdsvis NOK 350,00 og NOK 355,00 til vår konto? (Vi vet ikke om disse er medlemmer av PB, men bakgrunnen for bestillingen tyder på det).

 

Vi håper dette ordner seg, for hvis vi nå mister betaling for et par sendinger, kommer vi i fremtiden til å levere bare mot forhåndsbetaling eller oppkrav. Vi har nemlig av bortimot idealisme (sjekk våre priser og du ser at vi ligger på ca. 30% av våre konkurrenters priser regnet som kostnad per liter diesel behandlet) lagt oss på et så lavt fortjenestenivå at tapet av en sending oppveies ikke av salget til ti kunder.

 

Ellers vil vi gi en god melding til alle som anvender Hammerdown. Stoffet reduserer også NOX - 16% faktisk. De som har fremdriftsmaskineri over 750 kW, må etter nyttår betale 15 kr. per kg NOX som deres motorer slipper ut. Dere med mindre motorer slipper unna avgiften, men slå dere på brystet og si at dere er også med og reduserer skadelige utslipp til atmosfæren.

 

God Jul og Godt Nyttår til alle våre kunder, og jaaaa - til alle dere andre som lever her også!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at BP`s marked skal brukes i denne markedsføringen av lurium.

 

Inkassotjeneste fra Motorconsult har heller ikke noe i dette forum å gjøre. :nonod:

 

 

Også selvfølgelig God jul til dere også! :smiley:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Krever dere forhåndsbetaling uten at dere sjekker at pengene kommer?

Vi sier til kundene at de kan forhåndsbetale slik at de slipper utgiften med oppkravsgebyr eller betaling per oppkrav hvis de stoler på at vi sender Hammerdown. Straks de bestiller og sier seg enig i forhåndsbetaling, sender vi Hammerdown uten å vente på innbetaling.

 

Noen dager senere sjekker vi om sendingen er betalt. (De to ubetalte sendingene er fra i sommer, og vi glemte å sjekke, men manglende innbetaling ble oppdaget av revisor). Bestillingstid m.m. tyder på at det var medlemmer fra BP, og derfor har vi lagt inn denne "etterlysning" her. Salg av Hammerdown annonseres nemlig ikke noe sted i Norge, så det er bare her at kunder som kjøper mindre enn et fat ad gangen, får informasjon om hvor de kan bestille. Vi har sendt noen purringer til kunder vi ikke har fått betaling fra, og alle disse har betalt.

 

Vær derfor forståelsesfull og oppfatt at dette ikke er noen kritikk av BP's medlemmer som dårlige betalere. Tvert i mot! I de få tilfellene vi har måttet purre, skyldes det forglemmelser, og det tror vi det er denne gangen også. Men vårt problem er at i disse to tilfellene vet vi ikke mer enn etternavnet på de to som bestilte per e-post i sommer. Hvis de ikke får kjennskap til denne etterlysning, får de ikke vite at de har glemt å betale. Ingen må ta dette som kritikk. Nå som vi har minnet om manglene betaling, gjør nok de to "synderne" som andre glemsomme betalere og melder seg. Det er eneste hensikt med dette innlegget.

Redigert av Motorconsult (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om 700 kroner literen er billig eller ei skal jeg ikke ha noen mening om, men om Motorconult hadde mikset denne litere i 9 liter diesel pog solgt det for 75 kronere literen hadde neppe så mange som hadde klaget på prisen.

 

Problemet med dette produktet er så langt jeg kan se mangel på frigjorte uavhengie tester som er tilgjengelige for allmuen. Så lenge Motorconsult ikke ønsker å frigi testene som er gjort så har vi kun forhandlers ord om hvordan additivet "virker"

 

Når det gjelder "uthenging" av "navngitte" kunder her på baatplassen.no så finner også jeg dette merkelig og ikke minst amatørmessig.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi vil så absolutt ikke henge ut folk om de har dårlig hukommelse, men vi vil så absolutt ha våre penger. Kan derfor herrene (damene?) xxxx, som kjøpte 0,5 liter Hammerdown 24.6.2006, og yyyy, som kjøpte 0,5 liter Hammerdown 8.8.2006
Nei, vel....... :crazy: Redigert av Lasse (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Ikke noe galt i å stole på folk, men man løper en viss risiko selv når man gjør det på dette måten. Å gå ut med navn på noen som ikke har betalt i en tråd her på BP, virker på meg helt latterlig.

Det er ingen på baatplassen som har de navnene som motorconsult oppgir. Det kan man sjekke ved å søke på medlemmer. Har sendt motorconsult en IM

Link to post
Share on other sites

Vær derfor forståelsesfull og oppfatt at dette ikke er noen kritikk av BP's medlemmer som dårlige betalere. Tvert i mot! I de få tilfellene vi har måttet purre, skyldes det forglemmelser, og det tror vi det er denne gangen også. Men vårt problem er at i disse to tilfellene vet vi ikke mer enn etternavnet på de to som bestilte per e-post i sommer. Hvis de ikke får kjennskap til denne etterlysning, får de ikke vite at de har glemt å betale. Ingen må ta dette som kritikk. Nå som vi har minnet om manglene betaling, gjør nok de to "synderne" som andre glemsomme betalere og melder seg. Det er eneste hensikt med dette innlegget.

 

Hei

Dette er tull å påstå att dere ikkje kjenner adressen til disse personene.

Dere må då kjenne til postadresse for å sende varen, Dersom ikkje så tyder det på att varen ikkje er sendt, og disse personene skylder vel ikke noe for en vare dei har bestilt, men ikkje mottatt.

Å drive uthenging av personer på så tynt grunnlag som dette er vel uhørt.

 

Iflg. Statistisk sentralbyrå så finnes det 1008 personer med etternavnet xxxx og 325 med yyyy i Norge.

 

Steinar

Redigert av Lasse (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde egentlig regnet med at tråden i seg selv hadde blitt redigert bort.

Motorconsult bør ta et kurs hos sin revisor i hvordan kreve inn betaling for solgte varer, og skaffe seg et kundedatasystem som kan hjelpe han med dette.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg håper inderlig Motorconsult lar alt dette useriøse oppgulpet prelle av seg.

Takk for at du tar deg tid til denne minidistrubusjonen av Hammerdown til oss vanlige forbrukere i små kvanta. Håper du fortsetter.

For meg må du gjerne kutte ut å sende før du har fått penger på kontoen.

PS. Sender deg bestilling på ny ladning over nyttår. :smiley:

 

 

Link to post
Share on other sites

Nei jeg synes xxxx og yyyy er nokså anonymt.

Det er hvertfall ikke sporbare navn her på baatplassen.

 

Lasse, du kjenner kanskje ikke til det, men det er en funskjon som heter "søk" :crazy:

 

Er varene solgt må det som andre påpeker være registrert en adresse. E-mail kan brukes som purring. Eller er det en skjult agenda her?

 

Helt uakseptabelt det som her er blitt gjort, navn bør fjernes omgående. Også av hensyn til leverandøren selv, for dette er dårlig markedsføring av kundebehandlingen.

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Ellers vil vi gi en god melding til alle som anvender Hammerdown. Stoffet reduserer også NOX - 16% faktisk. De som har fremdriftsmaskineri over 750 kW, må etter nyttår betale 15 kr. per kg NOX som deres motorer slipper ut. Dere med mindre motorer slipper unna avgiften, men slå dere på brystet og si at dere er også med og reduserer skadelige utslipp til atmosfæren.

 

Et lite sidesprang.

Betyr det at de som bruker Hammerdown får redusert sin avgift med 16%?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...