Jump to content

Årest båtentusiast 2003: Lars H.!


Ingar

Recommended Posts

Vi er inne i årets siste måned, nissene er på plass og avstemningen kan starte.

I denne anledning er det ikke lenger mulig å se resultatet før man har stemt, fint hvis dette kan holdes hemmelig en stund.... :smiley:

 

Se ellers denne tråden.

 

Her er de nominerte, antall stemmer er lagt til i etterkant av avstemningen.

 

61 Lars H.

26 Poseidon

22 Batdilla

6 Ingvar Johnsen

5 Gunga Din

3 Lasse

2 Walter_S

2 Suzuki

2 Pjolter

2 Motordoktoren

2 Syvert

2 Baat-Guru

1 Anabelle

1 arquebus

1 Ole-Jacob

 

 

Premien blir en spesialutgave av vår vimpel. Denne blir kun utdelt til vinneren av tittelen hvert år.

Samt diplom i ramme til å henge i båten eller bak bardisken. :smiley:

 

Håper alle blir med å stemme og ønsker de nominerte lykke til :flag:

 

vimpel_mod.gif

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei.

 

Tusen, tusen takk, jeg bøyer meg ydmykt i støvet. Synd det ikke ble han som jeg stemte på som gikk til tops. Håper bare ikke at grunnen til at jeg gikk til tops er min "skrivekløe"! Men når denne "kløen" kommer over meg, er det ikke nødvendigvis bare for å skrive noe og promotere meg selv.

 

Kan jeg hjelpe med noe av det som jeg er "ekspert" på, gjør jeg det gjerne. Og du og du så mange gode hjelpere som kom på nett da jeg hadde mitt store impellerproblem, det skulle vel egentlig vært alle de som tro til da som skulle hatt "prisen".

 

Kan jeg stille kritiske spørsmål om aktuelle saker gjør jeg det også.

 

Men mest av alt er jo det å ha båt og BRUKE båten det som er viktig for meg. Jeg er heldig som har en kone som også liker båtlivet. Og så jobber hun halv stilling som hjelpepleier med mye fri slik at det er mulig å utnytte langhelger. (pinsen 2004 skal hun imidlertid jobbe, -  fa . . . . . ta!)

 

Akkurat nå er jeg litt "deppa". Svigerfar takket for seg igår, 95 friske år gammel. Kommer alltid til å tenke på ham når jeg fyrer opp den lutftkjølte -78 modellen 5Hp Yamaha påhengeren jeg fikk av ham til å ha på pioneren! Da bråker det godt når han far selv er gutt og planer avgårde en tur rundt Kjäringön på svenskekysten.

 

Kjørte Trude til flyplassen for reise til Kr.sund grytidlig imorges. Dette blir ikke den beste nyttårshelgen. Til uken drar jeg også nordvestover til begravelse (får dampe opp den mørke dressen som kun brukes til bryllup og begravelser). Har kontaktet Standal kennel for å få skipshunden Japp plassert der et par dager. Det blir første gang han er borte fra kaptein og 1.styrmann en hel natt!

 

Så vil jeg bare ønske alle dere som har skrevet innlegg her (og også dere som bare er innom og leser) pluss den entuisiasiske staben et

 

 

[glow=red,2,300]GODT NYTT BÅTÅR! [/glow]

 

Hilsen "kapteinen" på Trudelutt

Lars H. Helgesen

 

:newyearsign:   :newyearcheers:   :fireworks1:  :fireworks1:  :fireworks1:

 

[glow=red,2,300] [/glow]

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Lars H.

 

Synes det var morro at det var du som vant, blandt mange verdige kandidater.

Skjønner godt at nyttårsfeiringen blir begrenset - men som du er inne på - det er fint å kunne sitte igjen med gode minner.

 

Ser frem til et nytt år med masse gode innlegg fra deg og alle andre bidragsytere.

 

Takk for i år

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så meget med hederstittelen Lars, den er vel fortjent!

 

Den entusiasmen du har utvist her på baatplassen, den er virkelig uten sidestykke  -  noe som også kommer helt klart frem av resultatet! Det er ikke hvem som helst som går hen og får flere poeng enn #2 og #3 til sammen :fireworks2:

 

Bare den hjemmesiden du har laget for Trudelutt må jo ha gitt deg adskillige entusiastiske poeng, for den er virkelig noe helt for seg selv.

 

Gratulerer igjen!

 

- - -

 

Samtidig må jeg få uttrykke min dype medfølelse til Trude og deg: det er trist når ens kjære går bort, men med 95 år har han forhåpentlig etterlatt så mange gode minner at dere har "å leve på" i lange tider fremover.

 

Med mange takk for hyggelig kontakt i året som ebber ut, og med de beste ønsker for et strålende båtår som begynner imorgen! :sailing:

 

mvh

Poseidon

 

PS

Nå vil jeg ta en snartur ombord og "velte igang" Wichmann for siste gang dette året!

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg vil gratulerer deg så mye Lars :sailing::cheers:. Alltid interesant å lese svarene dine.

Jeg er selv ganske ny her baatplassen.no, men jeg allerede lært utrolig mye, det er en kjempeflott side, mye takket være deg Lars. Jeg vil også kondolere til dere alle 3.

 

Samtidig vil jeg takke til de der jobber med disse sider. Det absolutt bedste jeg har funnet på nettet er disse sider.

 

Jeg slutter med å ønske alle  :newyearsign: . Vær forsiktig med  :fireworks1::fireworks3:

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Gratulerer til en verdig vinner, men også til admin og teknisk og alle andre som gjør dette forum uunnværlig. Jeg hygger meg med disse sidene hver dag.

 

:newyearsign: til alle. Enkelte har bedt oss om å være forsiktige med  :fireworks1:  Men vær også litt forsiktig med  :sailing: og  :cheers:.  

La det ikke bli  :puke:  men  :lol: og  :flag:    Lykke til med feiringen.

Link to post
Share on other sites

Grattis  LarsH !

 

 

Hej Lars   :sailing:

 

o grattis til hederstiteln den har du gjort dig velförkännt av!

Alltid lika intressant o lese dine inlegg og ikke minst se dine bilder.

Sen er du flink til o ta mange 'Hvor er dette ?' även fra 'Bästkusten' !

 

:fireworks1: Godt Nytt Båt-År :fireworks3:

Dig o besettningen på Trudelutt !

:newyearsign:

 

 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det var leit å høre om svigerfaren din, Lars. Men jeg regner med at du har mange fine minner som vil leve videre med alle som kjente han.

 

Samtidig vil jeg få gratulere med resultatet i avstemmingen. Det meste er vel sagt allerede. Jeg synes Poseidon oppsummerte det fint: Det sier ganske mye om din interesse, hjemmeside og innsats her i forumet når du stikker av med flere stemmer enn 2., 3. og 4. plass tilsammen! Tittelen er en fin anerkjennelse av alt du gjør for miljøet, ved siden av å være en skikkelig innbitt båtfantast. :flag:

 

Til slutt vil jeg gratulere noen til - og det er alle brukerne i forumet. Den samlede kunnskapsmengden og viljen til å hjelpe andre er rett og slett imponerende! Sent og tidlig er det alltid noen som er beredt til å stille opp. Uten at det så ofte nevnes, er jeg sikker på at mange bruker timer og dager på å lete fram informasjon og løsninger på ting hvor andre har bedt om hjelp. Gratulerer til alle med det fine året vi har hatt på baatplassen og Godt Nytt År! :newyearcheers: Nå er det snart Påske!

Link to post
Share on other sites

Tiltredes. :flag:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Lars,

det som er bra med deg er at det du skriver er konstruktivt ikke bare "for å skrive noe". (bortsett fra et par avsporinger med et badekar ol. da..!)

 

Selv har jeg hatt særlig nytte av dine råd om strøm.

 

Godt nytt år!!!

 

mvh

 

Barsk II :flag: :flag: :flag:

Link to post
Share on other sites

:confused: Grattis så klart .Denne fortjener du  :flag:

 

[glow=red,2,300]             Hilsen KAPTEIN og mannskap på Tine II[/glow]

                                                                                            :lol:          :lol:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...