m/s draugen Startet 14.November.2007 Link til dette innlegget Startet 14.November.2007 Har vært på sjøen på julebord fra fredag 9 - 11 Nov. På tur, Jøa og omegn: Ferga til Jøa. "Geisnes". Fosslandsosen på Otterøya. Oppankring på svai i Håkjilan. Matros Draugen. Måsinj Captain. "Flesa" på fisketur. Hjemmhavna på Brikksillan. Oppsynsbåten "Toppskarv" ligger også på Brikksillan. God førjul fra Draugen og Måsinj!!! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Takk for en fin stemningsrapport! Fine bilder. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mor Amica Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Flotte bilder Draugen. Det hjelper litt på abstinensen å se slike bilder, for oss som har båten stående på fast grunn. Føler meg i grunnen mest hjemme på bilde nr. 3 jeg. Den blåe kåken er min (deler den med rederen). mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
m/s draugen Svart 14.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Takk takk Mor Amica.Vi var ikke så heldige med været,men pytt pytt. Så det er der dere bor ja.......fin utsikt dere har Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Du verden! Det er det jeg sier; båtfolk er ikke som andre folk Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 14.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Er det forresten noen fra Kristiansand og omegn som kjenner igjen den motorsegleren med grønn "stripe"på bilde nr.15/tekst:hjemmehavna på Brikksillan??? Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Synes det ser ut som dere hadde bra vær jeg. En trenger jo ikke absolutt på yttersida for å få en fin tur, det er mange fine steder inne i Namsenfjorden også. Håkjilan er en kjempeplass å ligge når været er litt ruskete. Vi hadde en kjempefin tur helt inn til Sjøåsen en dag på sensommeren, da vestavindskulingen herjet i ytre strøk. Likeså er Botnan, både Vetterhusbotnet og Røyklibotnet verdt et besøk. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
m/s draugen Svart 14.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Vetterhus/røyklibotne har jeg vært.Syntes ikke de var så fint jeg.............. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 De helt store naturopplevelsene er det kanskje ikke, men poenget er at der kan det være blikkstille, selv om sydvesten huserer på yttersida av Jøa. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
vivvi Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Flotte bilder!!!! Også på sjøen nå må rett og slett bare være nydelig. Stille og fredelig og ikke en forstyrrende person i mils omkrets. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
ray Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Flotte bilder, men de har en litt negativ virkning på en østlending med båten inneomhus og som savner sommern Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Karavoli Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Det ble fine bilder ja Draugen!! Blir flere turer i vinter Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Lurer på om det blir julebord i år.Må visst ringe "måsinj"for å høre om det lar seg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Hjemmhavna på Brikksillan. Den seilbåten som ligger til venstre i bildet, den med brun stripe oppe. Vet du hvilken type det er, (ligner på en mikkel 32)? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Jepp,det er en mikkel 32 ja. Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Har en slik selv og har vært på leting etter andre eiere uten hell og plutselig så "vips" ligger det en der . Er det mulig å formidle kontakt, eventuelt å få tlf.nr. så kan jeg ringe å høre om vedkommende kan tenke seg å prate . Jeg har bare hatt den en sesong så det hadde vært interessant å få vite litt mere om båten. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Jo da.Båten er solgt men ligger i nabohavna.Selgeren har hatt den i flere år,men etter ønske fra fruen så ble det en båt med lukket cabin. Tlf.nr.kommer som IM. Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Mange takk, kommer til å ta kontakt med han. Dette ble kjempeinteressant. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Håper det blir nytt julebord i år,denne gangen med seilbåt.Er det flere som feirer slik? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.