Birchwood 320 Startet 24.November.2007 Link til dette innlegget Startet 24.November.2007 (redigert) Hva regnes som overmotorisering. Kan båten på dette bildet gå inn i den kategorien??? Redigert 24.November.2007 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Skipper Worse Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Nei. Du kan ikke ha for mye YAMAHA på båten din. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Droll Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Hvis båten flyter er svaret nei , om skipperen/piloten er vel bevart må fremtiden vise.... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Blue_Dragon Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Vil vel heller si at det er for mange motorer. Bildet har forresten blitt vist her før. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 hvordan er styreopplegget lagt opp og hvordan synkroniserer man 8 motorer på gir og gass på en sikker måte med mekanisk overføring? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hilmar 2 Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 den som kjører med dette har en liten driftsutgift i året Eller som jeg sier om yamaha " jeg må ha!" Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
KenBjork Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Blir ikke for mye motor.. Det blir bare for liten båt. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
VortexSurfer Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Hadde dette vært Suzukier, så hadde han vel klart seg med halvparten Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Nei. Du kan ikke ha for mye YAMAHA på båten din. Vil vel heller si at det er for mange motorer. Er det ikke slik at flere motorer øker drift sikkerheten ?, må vel ha så mange for å være sikker på å komme sikkert til land igjen da . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
rogeri Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Hadde dette vært Volvo d-serie, med "russediesel" på tanken hadde den nok vært noe undermotorisert!! (Etter de inntrykk man har fått)! Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 den som kjører med dette har en liten driftsutgift i året tror ikke de bryr seg, siden nok tjener godt på turene de hadde fra afrika til spania, med smuglervarer. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
"Mathilde" Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 (redigert) Gummijolle (!) med 2000 hk. Tror ikke jeg ville overlatt denne til guttungen Hvor mange knop gjør dette monsteret her mon tro? Redigert 24.November.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Mener denne gjorde rundt 60 knop...dvs ca 6 knop mere enn det min båt gjør med en singel Suzuki DF-250 Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Men da var den fullastet med smuglervarer. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
VortexSurfer Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Men det var jeg også fra tid til annen Sitér dette innlegget Link to post
petterøes.3 Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Hadde dette vært Suzukier, så hadde han vel klart seg med halvparten Ja den skåler vi får Sitér dette innlegget Link to post
VortexSurfer Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Fanta Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Som en kamerat av meg en gang sa; det er noen som ikke får utgiftene til å strekke til.... Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 12 fots speedbåt med 115 er vel overmotorisert.. hurricane 470 175 hk yamaha gh 11 70 hk yohatsu https://baatplassen.no/bildearkiv/16/16344/ombygd_t17_80_knop.jpg t 17 i 80 knop 225 hk merc Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 (redigert) Kanskje ikke overmotorisert, men over-mot-isert Redigert 25.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
slettet Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 bare en som funker - har med de andre til service...;) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Hvilke problemer får man om man tar det andre veien? Om man tar en +/- 40 fots cabincruiser og kun har en liten 40 hk. eller så? Vil anta at båten kan veier noe slikt som 10 tonn, så en kan vel kanskje klare 5-6 knop eller så. Det som først slår meg er at det vil være vanskelig å "bråmanøvrere" da man ikke har noe krefter å ta i med, men er det ellers noe problem? Ser for meg at noen kanskje kan få kjøpt et skrog/skadbåt eller lignende uten motor, og uten 400 000,- til ny motor, så kan dette jo kanskje være en løsning? Eller er dette helt på trynet? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Brutus Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 (redigert) Hekkmontert 3,5L alu-V8 på tvers i en mini morris høres helt flott ut Den andre med 7.2L frontmontert V8 er kanskje en smule overmotorisert... hmm nei dette skulle jo handle om båt Klarte ikke å la være den her.. makan til turtall og lyd på en 960 Hk Lexus V8 turbomotor Og mere rødglødende eksosmanifolder til høyre... Redigert 25.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Noflow Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 57 knop på gps i en jolle er ikke dårlig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.