Jump to content

Ny politibåt i Arendal


Boywonder

Recommended Posts

Den gamle politibåten i Arendal er lagt ut for salg. Den nye, som skal være bestilt, er visstnok en RIB som skal være god for 59 knop. Skal bli spennende å se hvordan båtpolitiet i byen takler den farten. :lol:

Det som er positivt med dette, er jo at hele båten er en fender, så slipper de å skrape opp båtene til folk... :rolleyes:

Det som jeg synes er litt rart, er at de går fra Targa 31 til RIB, med tanke på at de har masse oppdrag ift. å kontrollere og ta med seg teiner, garn ol.

Redigert av Boywonder (see edit history)

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

kanskje ikke det smarteste og gjøre nå......

Nei, det er vel litt av tanken det ja... Er jo endel her som har kjappere båter enn Targaen. Det som jeg synes er litt skummelt, er de som har båter som går 60 knop.. De kjørte fra politiet før, men da holdt det med 36 knop. Nå må de faktisk kjøre i 60 knop. -For stikke av, det gjør dem uansett. Skal bli trygt og godt på vannet nå ja.... :rolleyes:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Politiet i Bergen har også lagt ut på anbud ny politibåt. Kravspec'en sier max 1000hk og minimum 50 knop.

Så da skal de vel få husket seg der borte også.

 

Under TallShip i Fredrikstad (2005?) stilte politiet med båter de hadde lånt fra Hydrolift (som ligger i Fredrikstad) Møtte ett par konstabler med gassen i bånn, nye solbriller :cool: og verdens største glis :lol: ute på Lera.

 

Hvorfor har ikke jeg en jobb hvor jeg får betalt for å kjøre fort med båt og MC.. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Sto vel i et blad her at det kommer ny på andre sia her , altså Drøbak og rundt der . Samme greia der trur jeg , en rib som gjør borti 60 knop . Pris for rein båt var kansje 700.000- +++++ , skal hvist ta seg av halve indre oslo fjord .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Bare husk litt piggtråd på tampen når dere setter teina :wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Nei, det er vel litt av tanken det ja... Er jo endel her som har kjappere båter enn Targaen. Det som jeg synes er litt skummelt, er de som har båter som går 60 knop.. De kjørte fra politiet før, men da holdt det med 36 knop. Nå må de faktisk kjøre i 60 knop. -For stikke av, det gjør dem uansett. Skal bli trygt og godt på vannet nå ja.... :rolleyes:

Da er det vel på tide og oppgradere båten da :cheers: Hva med en 150hk på min puma 14 fot og noen ekstra flytetanker bak så ikke den synker :lol:

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol::lol:

 

Ikke dum den der.

 

mvh tuffff

 

Vet det ble gjort i praktisk da det var en overivrig lokal politimann som hadde oppsyn med ørret garn, du kan si det ble noen hull i gummi jolla hans.

 

Artig er det jo å høre om men tror jeg hadde tenkt meg om både 2 og 3 ganger før jeg gjorde noe slikt :nono: :diving:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Da er det vel på tide og oppgradere båten da :cheers:

Siden "den du vet" mest sannsynlig ikke kommer til å være fører av denne båten, så er det ikke sikkert det er nødvendig. Mulig det kommer noen oppi båten som bare tar dem som bør tas...

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Problemet er ikke at politiet skal være synlig på vannet, men du kjenner tydeligvis ikke arendals-båtpoliti, han som oftest kjører politibåten er syk (han har vært lagt inn flere ganger på lukka avdeling/galehuset :eek: ) Det værste var dama i en robåt med vinglass i hånda som ble tatt i promillekontroll.......

Link to post
Share on other sites

Er dette den nye kule fjortistråden om hvordan erte purken?

Burde være glad for at øvrigheten blir synlig, også på vannet, eller hva Boywonder? :cool:

Er veldig glad for at politiet er på vannet. Men med en så kjapp båt og på jakt etter folk som også har båter som går 60 knop, så kan det bli farlig her...

Hvis du tror jeg startet denne tråden for å hetse politiet, så tar du feil. Det var informasjon om at de får ny båt. Slike oppgulp som det har blitt flere og flere av fra din kant i den siste tiden, synes jeg du skal spare deg for.

 

Det værste var dama i en robåt med vinglass i hånda som ble tatt i promillekontroll.......

Dette stemmer nok ikke helt.. Er en liten vandrehistorie dette... :wink:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Hvis du tror jeg startet denne tråden for å hetse politiet, så tar du feil. Det var informasjon om at de får ny båt. Slike oppgulp som det har blitt flere og flere av fra din kant i den siste tiden, synes jeg du skal spare deg for.

 

Hvilke oppgulp? Få høre.........

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Er veldig glad for at politiet er på vannet. Men med en så kjapp båt og på jakt etter folk som også har båter som går 60 knop, så kan det bli farlig her...

Hvis du tror jeg startet denne tråden for å hetse politiet, så tar du feil. Det var informasjon om at de får ny båt. Slike oppgulp som det har blitt flere og flere av fra din kant i den siste tiden, synes jeg du skal spare deg for.

 

 

Dette stemmer nok ikke helt.. Er en liten vandrehistorie dette... :wink:

Politiet i arendel er jo allrede i dag en stor fare i seg selv, når de gir på med den gamle targaen nesten helt inni i pollen for og ta en unge som kjører en båt med 9,9hk i plan på utsiden av pollen, slikt blir det mye bølger og materielle skader av..... Under en rømning fra politiet var det en (vil ikke nevne navn men er en pålitelig kilde) ble han nesten rent i senk av politiet, i targaen..... dette var under båtracet, og det krydde jo av politibåter med radiokontakt, men var selfølgelig kun targaen med de samme gamle politifolkene som prøvde og renne de i senk, sikkert fordi de viste at de med den ikke kunne ta de igjen.....

Link to post
Share on other sites

Jeg tror de skal forsatt ha en stor båt.

Det ville jo vært mest fornuftig ihvertfall, med tanke på alle de andre oppdragene de har. Men det er jo ikke godt å si. Som de sier: Seeing is believing, så jeg venter fremdeles i spenning på hva slags båt de får. Noe som går fortere enn dagens 35 knop, blir det nok ihvertfall.

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Han kom på båten igjen. Det at han sskal gi seg nå, er vel ifb. med at han fyller 60 og uansett må ut av operativ tjeneste. Men tilbake til topicen: Har Kr. Sand fått enda en RIB eller er det bare bestilt der? Husk: Agder politidistrikt omfavner jo både Arendal og Kr. Sand.

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...