Jump to content

For stor motor i innsjø, hva gjør jeg


Brodern

Recommended Posts

Jeg har tenkt i bruke båten min en del i ferskvann i sommer, pga hyttebruk.

 

I denne innsjøen er det en maks motorstr på 5hk (før var det visst 5 knop) Det er greit nok. Greia er at jeg har 90, men skal sette på en 3.5 firetakter, og det må jo være lov.

 

Men jeg gidder jo ikke plukke av 90 hesteren, det blir for trælete. Det må jo holde med at jeg tilter den opp, og dermed "viser" at den ikke er i bruk ? Sikkert noen som vil bry seg uansett, så ok, jeg kan fjerne propellen også. Det er jo greit nok.

 

så lenge reglene sier at det er forbudt å BRUKE mer enn 5hk må jo dette være lovlig ?

 

Det er flere som bruker både 6 9.9 og 15hk her, men jeg har ihvertfall tenkt å gjøre dette lovlig. skal bare fiske og kose meg.

 

Vannet er stort, ikke en liten dam liksom :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Sjøen er eiet av flere grunneiere som sammen forvalter denne og sette gjeldene regelverk. Sjøen er også "delt" av to kommuner pga kommunegrenser. De har en egen oppsynsmann, og det er også lensmannen som håndhever og passer på at ting går rolig for seg. Sjøen er også drikkevannskilde. Men som sagt, det er lov med maks 5hk. Ingen krav til båtstr. Såfremt man ikke bygger husbåt da, da tror jeg noen hadde reagert.

 

Tenkte å bruke 90´n som ror egentlig. Blir så trælete å sitte oppå bak og styre. Kommer det noen er det jo bare å tilte opp og vise de at det ikke sitter propell der. Det er en del hytter her, men ryktet bvil nok fort løpe rundt om at det ikke sitter propell på motoren.

 

Og madammen sitter også i styret i hytteeierforeningen, men ingen har noe eksakt svar.

 

Jeg mener at det må være lov. Jeg skal jo ikke bruke den. Kobler jo også fra beninslangen til tanken(fastmontert tank)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke satt 90 hesteren ut av drift ved å ta av propellen, bare heist den opp.

Normalt blir ikke vi menn dømt for voldtekt fordi vi er utstyrt med det som trengs til ugjerningen.

 

 

Haha, jævlig bra.

 

Den åpner jeg en øl for :cheers::cheers::drink:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...