Brodern Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 Jeg har tenkt i bruke båten min en del i ferskvann i sommer, pga hyttebruk. I denne innsjøen er det en maks motorstr på 5hk (før var det visst 5 knop) Det er greit nok. Greia er at jeg har 90, men skal sette på en 3.5 firetakter, og det må jo være lov. Men jeg gidder jo ikke plukke av 90 hesteren, det blir for trælete. Det må jo holde med at jeg tilter den opp, og dermed "viser" at den ikke er i bruk ? Sikkert noen som vil bry seg uansett, så ok, jeg kan fjerne propellen også. Det er jo greit nok. så lenge reglene sier at det er forbudt å BRUKE mer enn 5hk må jo dette være lovlig ? Det er flere som bruker både 6 9.9 og 15hk her, men jeg har ihvertfall tenkt å gjøre dette lovlig. skal bare fiske og kose meg. Vannet er stort, ikke en liten dam liksom :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
NilsPils Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Det må jo være helt greit sålenge propellen ikke er i vannet. Men tar du av propellen også, så kan vel ingen bråke med det. Skitt fiske! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Brynjar Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Hvem er det som forvalter innsjøen og evt. har oppsyn med hva som brukes av motor? Må vel kunne gå an å få no ordentlig svar av disse? Kan kanskje høre med det lokale lensmannskontoret, hvis det er folk der da... Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
logget av Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Jeg ville ikke satt 90 hesteren ut av drift ved å ta av propellen, bare heist den opp. Normalt blir ikke vi menn dømt for voldtekt fordi vi er utstyrt med det som trengs til ugjerningen. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 6.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2009 Sjøen er eiet av flere grunneiere som sammen forvalter denne og sette gjeldene regelverk. Sjøen er også "delt" av to kommuner pga kommunegrenser. De har en egen oppsynsmann, og det er også lensmannen som håndhever og passer på at ting går rolig for seg. Sjøen er også drikkevannskilde. Men som sagt, det er lov med maks 5hk. Ingen krav til båtstr. Såfremt man ikke bygger husbåt da, da tror jeg noen hadde reagert. Tenkte å bruke 90´n som ror egentlig. Blir så trælete å sitte oppå bak og styre. Kommer det noen er det jo bare å tilte opp og vise de at det ikke sitter propell der. Det er en del hytter her, men ryktet bvil nok fort løpe rundt om at det ikke sitter propell på motoren. Og madammen sitter også i styret i hytteeierforeningen, men ingen har noe eksakt svar. Jeg mener at det må være lov. Jeg skal jo ikke bruke den. Kobler jo også fra beninslangen til tanken(fastmontert tank) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 6.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2009 Jeg ville ikke satt 90 hesteren ut av drift ved å ta av propellen, bare heist den opp. Normalt blir ikke vi menn dømt for voldtekt fordi vi er utstyrt med det som trengs til ugjerningen. Haha, jævlig bra. Den åpner jeg en øl for Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Diesel248 Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Eg trur ikkje det er problem når du ikkje har motoren i gong. Men med kaia kan vel motorane gå saman. 93,5HK! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Honduras Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Lakker dekselet på nytt og sett på 5hk klistremerke. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Brodern Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Vet om en fyr her som har 9.9 eller 15hk. Han kjøpte seg 6hk emblemer :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.