Jump to content

Erfaringer med bateieren.no


TICORA

Recommended Posts

Synes ikk vi skal spekulere i hvordan de tjener penger. Trådstarter lurer på om det er noen her som har erfaringer med bateieren.as. Om det ikke er det synes jeg at folk kan holde kjeft om ting de ikke vet noe om. MEN, på en annen side. Om Bateieren.as mener d er så bra som de er, kanskje de kunne tenkte seg å gi et BP medlem et gratis medlemskap mot at medlemet rapporterer tilbake om hvordan dette fungerer, har fungert, ikke fungerer og evt. forbedringer o.l?

 

Tipset dem om denne tråden via mail :flag:

Redigert av POLARN (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke spekulasjoner hvordan de tjener penger, iallfall ikke i det jeg skrev.

Den kritikken som har kommet frem har også være basert på det de selv opplyser om på nettsiden, man trenger ikke ha erfaring med firmaet for å ha en mening om dette.

Vitsen med den andre tråden jeg startet var nettopp å unngå at BP medlemmer skulle få erfaring med det systemet uten at de på forhånd var klar over mulige konsekvenser.

Link to post
Share on other sites

Hei Geir,

 

Først og fremst har jeg lite behov for å føre samtaler på bp. Grunnen er erfaringer derfra som jeg ikke setter spesielt pris på.

Jeg fremstår med fult navn og tilbyr dere alle om å ta kontakt så det skulle ikke være vanskelig å få svar.

 

Så til saken, nemlig hva er båteieren og hva godt gjør det medlemmene.

 

Kort fortalt så er det et verktøy for service og vedlikehold av båt og motor som gjør at det blir en bedre dokumentasjon for deg og en eventuelt ny eier som overtar ”serviceloggen” din ved salg. Derfor kan du altså bygge opp båt og motor (hver for seg) sin historie.

 

Og kanskje enda viktigere så vil det bli mulig å finne de beste og mest seriøse aktørene i bransjen. Informasjonen i loggen vil legges automatisk inn i mappene dine og ved behov vil verksteder eller andre kompetente kunne raskt gi råd ved å bruke bildebanken og se serviceprofilen. Dette har vi prøvd ut og det gir store besparelser for deg som båteieren gjennom raskere og mer effektiv service og verkstedet får en betydelig økning i sin produktivitet.

 

Båteieren er et kommersielt selskap som driver etter et sundt forretningsprinsipp om å tjene penger på produkter og tjenester som kundene finner hvert mer enn prisen de betaler.

 

Våre medlemsavtaler vil gi medlemmene besparelser på innkjøp, men viktigst er verdien av båten som vi påstår blir vesentlig høyere for våre medlemmer som bruker e-servielogg.

 

Tenk deg salgsargumentet du har ved salg kontra en båt uten en slik logg og for en økt trygghet for kjøper!

 

Vi arbeider for tiden mest mot bransjen og regner med å ha noen gode nyheter i nyhetsbrevet i oktober.

 

 

Du har som alle andre gratis medlemskap i tre måneder, så du risikerer ingen ting!

 

 

 

Velkommen skal du være, å ring meg gjerne.

 

 

 

Espen Berg

Daglig leder

båteieren.as

Postboks 117

3201 Sandefjord

tel: 90539506

 

ok, den er god.

Da må jeg bare få spørre deg om lov til å kopiere den siste mailen din og legge den ut på BP?

 

Mvh Geir

 

 

 

Jeg opplever bp som en klubb i anonymitet og uten ansvar.

 

Hvor medlemmene gir uttrykk for mye som direkte er feil og farlig, som kan ramme andre på en måte som jeg tviler på at noen av dem (medlemmene) selv ville satt særlig pris på.

 

 

 

Så du må gjerne legge mailen ut – den er skrevet i full offentlighet!

 

 

 

Espen Berg

 

Daglig leder

 

båteieren.as

 

Postboks 117

 

3201 Sandefjord

 

tel: 90539506

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Strengt tatt påstår han ikke noe om BP's medlemmer, men forteller at han har hatt erfaringer som han ikke setter pris på. Jeg antar ut av konteksten at dette er erfaringer med bruk av BP.

 

Så til produktet: Jeg er av den oppfatning at hver enkelt båteier er i stand til å vurdere hvordan vedlikehold på sin egen båt skal dokumenteres, og hva en evt vil få igjen for den halve båtlappen en bruker på dette i året. Dette være økt "kos" ved vedlikeholds-dokumentasjon, følelse av å øke verdien ved senere videresalg, kunne kommunisere bedre med verksted, kanskje få billigere service eller hva som helst mellom himmel og jord. Dersom dette er noe båteiere vil ha, så har konseptet livets rett, hvis ikke blir det et tapsprosjekt og skrinlagt på sikt...

 

For min del tror jeg ikke jeg kommer til å bruke den halve båtlappen i året på dette, men det er min vurdering av produktet. Jeg vet ikke om jeg hadde brukt det om det var gratis før jeg evt. viste at dette var noe alle aktører i bransjen brukte - så kanskje om 20 år???

Link to post
Share on other sites

Et godt poeng og godt skrevet av bjorngb. Espen Berg sine påstander om BP kan kanskje være myntet til enkeltes holdninger og meninger som tar av i enkelte tilfeller? Vil tippe det ikke gagner noen når en anonym BP medlem langer ut i negativ forstand... ?

 

Så lenge en kan diskutere Båteieren på en saklig måte, både de positive omtalene vil de negative (hvis en kan kalle det negative) være god PR uansett...

Redigert av VO`n (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Ser innlegget mitt har skapt imponerende bølger. Jeg har nå meldt meg inn for de 3 månedenes gratis medlemskap. Skal holde dere oppdatert på om jeg ser verdiene her. Første inntrykk:

 

- Lite innhold fra leverandør samtidig som de ønsker mye info om båten.

- Medlemstilbudene er fremdeles ikke gode nok

 

Lover å gi beskjed om hva jeg synes etterhvert.

 

For min del:

har lagt inn innlegg med spørsmål om råd på bp 3 ganger og opplevd fantastisk mye tilbakemeldinger....og det er helt gratis :smiley:

 

mvh

Jørn

Link to post
Share on other sites

Håper du leste medlemsbetingelsene nøye, eks.:

  • databasen driftes av BÅTEIEREN.AS som har alle rettigheter til produktet og innholdet.
  • Informasjonen til medlemmene vil bli lagret i våre systemer inntil 5 år etter en eventuell utmelding.

Det 'fantastiske' medlemstilbudet som står på siden (kikkerter) kan man få til omtrent samme pris andre steder.

Link to post
Share on other sites

Utgangs spørsmålet var om det er noen som har erfaring med bateieren.no

 

Utover det er det vel ingen av oss som ønsker å starte en kampanje mot denne aktøren.

Men det er jo lov å vurdere dette tilbudet, og også å diskutere det.

 

Kan ikke, selv om jeg legger all godvilje til, se at medlemskap i denne "klubben" skal kunne gi så mange fordeler.

Men det er nå min mening.

 

Dokkumentasjon på service, vedlikehold og innvisteringer er vel noe de fleste oppegående båteiere har oversikt over.

Kjennskap til seriøse aktører i denne bransjen er vel også noe de fleste finner ut av på egen hånd. De fleste båteiere har vel et viss kontaktflate i lokale båtmiljø, og i disse miljøene ryktes det fort hvis det finnes useriøse aktører på markedet.

De tilbudene bateieren.no eventuelt kan tilby sine medlemer, kan du sikkert finne like billig andre steder.

bateieren.no er ingen tung aktør i markedet, slik at de eventuelt kan få særdeles gode betingelser ved innkjøp av store kvanta.

 

Medlemskap kan sikkert virke forlokkende på nye, helt uerfarne båtfolk.

Men hvorfor betale for noe du kan få gratis?

Snakk med andre båtfolk...

Bli medlem på BP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...