Jump to content

Årets båtentusiast 2004: Poseidon!


bliss X

Recommended Posts

Jeg har stemt på Divemaster

 

Han ga oss en flott logg fra henting av båten i middelhavet med transport både på sjø og land.

Daglig fikk vi loggen enten han var i havet eller på land.

 

Nå skal han også gi oss en flott(håper den blir, antar også det)

en bildehistorie av når hans 2 store "dieseldyr" på 1,5 ton hver skal ha lettere overhaling.

 

Han stillte også opp for meg når jeg ville ha meg en ny bærbar VHF, og hvilken service.

 

"Divemaster" fortjener min stemme, og mange andres også. :smash:

 

:seeya::seeya::seeya::seeya::seeya::seeya::seeya:

 

 

 

(det høres nesten religiøst ut, men jeg mener det )

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Mange gode kandidater. Har stemt på en som jeg synes sprer glede på Baatplassen. Han rapporterer stadig fra både lange/spennende turer og fra korte/hyggelige turer. Han er på sjøen hele året og ser ikke det å ha en båt som noen hindring for å kjøpe en eller to til. Videre er han alltid ekstremt grundig når han forklarer noe eller lurer på noe. Flotte bilder med store piler og forklarende tekst er kjennemerket hans!

Snakker selvsagt om den godeste Walter S!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at det er vanskelig å velge, grunnen til dette er at jeg kjenner kandidatene litt forlite ennå. Kommer til å lese en del innlegg for å prøve å finne noen ledertråder. Det skal nok gå bra.

 

Er det bare jeg som synes dette er vanskelig. :confused:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Er det bare jeg som synes dette er vanskelig.  :confused:

Nei, du er ikke alene. Nå er jo jeg litt sær da, og ser kanskje ikke vitsen med hele avstemningen ...

 

På baatplassen er det en masse både hyggelige og kunnskapsrike folk. Som det ble stilt spørsmål ved i en annen tråd; - hva ER egentlig en båtentusiast? Og hvem er MEST båtentusiast? Er det den som er mest ute med båten, den som har den største båten, den eldste båten, trebåten, den som "styrer" mest med arbeid i båten, den som kan mest om elektronikk eller septik, den som som skriver flest innlegg på baatplassen, den som er flinkest med å illustrere tegningene sine, den som legger inn flest bilder, den som skriver de lengste innleggene, den som skriver de "koscheligste" innleggene, osv., osv., eller hva? :confused:

 

Er selve tittelen misvisende, - det er kanskje ikke årets båtentusiast vi skal velge, men årets "baatplassen-entusiast"!?? Det kan være to vidt forskjellige ting!

 

Jeg savner premissene for selve avstemningen, føler at jeg ikke har noe grunnlag for å fremheve den ene brukeren her foran den andre, så derfor avholder jeg meg fra å stemme, i år som i fjor. Ingen nevnt, ingen glemt, ingen over, ingen ved siden, - her på Baatplassen er vi alle vinnere og båtentusiaster! :flag:

Link to post
Share on other sites

Vi starter herved kåringen av årets båtentusiast for 2004.

Som relativt "ungt" medlem av båtplassen, og beæret av å bli nominert (til tross for å være bosatt i utlandet), så tror jeg at jeg har jeg observert mer enn hva jeg har lagt til av verdi i forumet....

 

Jeg har lagt inn min stemme for Poseidon, da han kontinuerlig har vist at han forstår at økt kunnskap og viten (samt at det er viktig at en oppnår en godkjent internasjonal standard for bekreftelse at individuelle har forståelse for denne viten), vil øke sikkerheten for alle på sjøen, samt at det også vil forbedre forståelsen og respekten for alle sjøfarende, som jeg igjen tror vil øker båtlivets gleder. På toppen av dette er han eier av en unik båt (som jeg tror jeg kjenner litt fra 80 - tallet da min vennindes far eide en slepebåt med samme navn i Stavanger), som er en del av vår moderne historie. Denne båten krever helt sikkert en god del kunnskap og pågangsmot når det gjelder vedlikehold og entusiasme for å opprettholde standarden for å kunne bruke den som en trygg og driftsikker skolebåt.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Her er det mange gode kandidater. Walter er unik i sin beskrivning og dokumentasjon av hva og hvordan han gjør ting. (Men du og Mac må begynne å bruke redningsvest på tur!)

 

Bastard har også en stor evne til å dokumentere det han gjør..

 

Poseidon er uten tvil en stor Båtentusiast. Jeg har skjønt at han har dette som en levevei også.

Gunga, Suzuki, Amorosa er ivrige og kunnskapsrike mennesker, med stor glede av båtlivet, og som deler det rikelig med oss andre.

Båtdilla, og de andre i teknisk, burde få en hederspris alle sammen for innsatsen de gjør for alle oss andre. Det er dugnadsånd på sitt beste.

 

Det er imidlertid en person som inneimellom klarer å få meg til å stoppe opp og tenke.

Det er veldig lett å falle for fristelsen å "tute med ulvene" for å være politisk korrekt.

Det er en her på forumet som klarer, ofte med en lett ironisk og satt på spissen måte, å få belyst ting på en grei måte.

Samtidig sitter han med store kunnskaper innen veldig mange fagområder.

Hvem jeg mener:

En av de store "kranglebøttene" (ment veldig positivt) her på forumet, nemlig: Lotus.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Hm, noe virker galt her ?

Gikk inn på emnet. Valgte "ikke stemme, men se resultat" boksen først.

Når jeg så gikk tilbake for å stemme, får jeg beskjed om at jeg har stemt.

Nei, det er ikke noe som er galt, men tydligvis noe som er uklart...

 

Jeg oppdaget i går at alternativet til å stemme var "Vis Resultat (Null Stemmer)".

For å gjøre det klarere endret jeg teksten til "Ønsker ikke å stemme, vis meg resultatet"

 

For det er altså slik at man ikke kan stemme etter at man har kikket på resultatet.

Skal endre til "Vil ikke være med å stemme, vis meg resultatet"

 

Meningen er altså at man ikke skal være påvirket av resultatet når man avgir sin stemme.

 

Beklager at dette ikke har vært gjort klart fra starten, som dere skjønner var ikke vi heller helt inneforstått med hvordan polls fungerer i Invision.

 

Så da vil jeg henstille til alle å ikke røpe resultatet av avstemningen før denne er avsluttet. :smiley:

 

(Fint om du redigerer bort denne delen av postingen din jolo.)

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Poseidon er uten tvil en stor Båtentusiast. Jeg har skjønt at han har dette som en levevei også.

Hei Geir,

 

Ja "gid det var så vel" holdt jeg på å si :wink:

 

Nei, realiteten er at skulle jeg båt og båtliv som levevei - da hadde jeg sultet ihjel for lenge siden....

 

Men heldigvis lever jeg fortsatt :seeya: - og jeg er veldig glad for å få være med her på baatplassen.

 

mvh

Poseidon

 

PS

Men min stemme, den har forlengst gått til den helt store entusiasten her på forumet: han som slepte langs halve sørlandskysten med en Sabb som hadde bortimot en halvtomme i ventilklaring :flag:

DS

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Må bare si at dere alle er verdge vinnere. Selv syntes jeg det var vanskelig å velge. Valget sto mellom bastard og Walter_s. Når broder`n valgte Walter_s så går min stemme til bastarsd for et pågangsmot jeg ikke har sett maken til.

 

Lykke til alle sammen!

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nevnt tidligere at dette er et vanskelig valg, jeg har ennå ikke stemt.

 

Se jo at det burde vært flere på denne listen, altså flere valgmuligheter.

 

Burde vi stemt på noe her så går mine tanker først og fremst til de som står bak dette forumet. Initiative takeren”himself” og ikke minst hans Tekniske Stab.

 

Jeg får se hva det blir til, ennå ikke funnet noen aha personer.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Burde vi stemt på noe her så går mine tanker først og fremst til de som står bak dette forumet. Initiative takeren”himself” og ikke minst hans Tekniske Stab.

Klarer ikke og holde meg unna igjen jeg da . Nå var det vel egentlig 2 stk som hadde / ville trekke seg iår , Lars .H. Da han blei valgt ifjor og Syvert sa vel også at han ville trekke seg pga at han syntes det blei litt feil da det er jobben hans . Jaja mulig det blir feil og velge sånne til året's båtentusiast som har båt og det rundt det som jobb og lever av dette. Jeg syntes det bleir helt feil , om du jobber med båt eller rundt detta så kansje er du enda større entusiast da ,når du klarer og holde på med båt i jobb og i fritiden (skulle ønske det var meg ) , men men tilbake til det jeg ville . Var kansje feil og velge Lars . H ifjor , han er jo tross alt bare en vanlig båtmann med noe vannvitig mye kunnskap :wink: Håper folket sjønner hva jeg prøver og forklare her , vis ikke blir jeg vel kjølhala :cryin: Riktig at Lars . H . fortjente prisen både for hans væremåte og hjelpsomhet pluss all den kunnskapen han deler med oss . Men syntes vi starta og kåret året's båtentusiast litt for fort , kansje Lars skulle hatt den i år isteden . Første året da vi skulle kåre året's båtentusiast burde vi kansje kåret Ingar og han's disippler i teknisk til året's entusiaster . Dem gjør jo en vannvittig stor og flott jobb slik at vi kan komme inn hær og spørre om alt og få hjelp til det meste , pluss at det er jo koselig og sitte her og diskutere div når båten ikke kan brukes i vinterhalvåret av mange innpå her .Egentlig mener jeg at prisen skulle gått automatisk det første året til mannen som har gjort dette mulig .(håper fremdeles at dere ikke missforstår Lars .H. var en mega verdig vinner ifjor ) men vi kunne hatt snudd det ,startet med Dem som har fått dette i stand også gått derfra og videre . Har vel aldrig klart og forklare meg så godt og langt mindre når det skal forklares i form av tekst , men pytt pytt dem som vil forstår hva jeg både skriver og mener . Er vel sikkert for seint detta da men , kunne jo vært morro og satt opp en ny poll over avstemmninga der Ingar og hans disippler står slik at dem kan stemmes på .Tenkte at alle dem kunne gå under en og samme . Dem fortjener det i høyeste grad etter det flotte dem har fått i stad her . Så om det er nok til og bli kåret til året's menn vil jo evt tiden vise , men tviler vel litt på om ikke det hadde gått i box. Dem gutta der fortjener det i aller høyeste grad .........

 

Jer er foresten stolt av og være nominert selv , aner ikke av hvem , men takker så meget . Men er jo ikke så nøye det da. Hadde jo vært rått å fått den tittelen som året's båtentusiast , med egen vimpel og greier . .Jeg lever og ånder for båten min og det i og rundt båt men så blir jeg jo mobba deretter også da (har passert 600 timer iår da) , Ok dette var bare noe jeg måtte få ut og håper det ikke blir for mye missforståelser av dette her , meningen er god i vært fall :yesnod:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Valget var selvsagt ikke lett denne gangen, det er mange gode kandiater slik som jeg ser det. Min stemme havnet i år i Stavanger og hos Poseidon. Hvorfor han, vel av de kandiatene jeg fant på listen var det hans navn som jeg hadde festet meg med og forbinder meg båtentusiast slik som jeg tolker det.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det bleir helt feil , om du jobber med båt eller rundt detta så kansje er du enda større entusiast da ,når du klarer og holde på med båt  i jobb og i fritiden (skulle ønske det var meg )

Tusen takk for den oppmuntringen TINE II :smiley: , men det er et privelegium å ha det sånn! :cheers:

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...