Gunga Din Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Var det ikke i Brønnøysund da? Uansett,hun hører ikke hjemme i Tønsberg og kan for min del gjerne sendes ut av byen. – Spikeren i kista Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
KenBjork Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 (redigert) http://www.sundbaten.no/ De gammle sundbåtene var gode Men det var ikke sundbåten Angvik http://www.kristiansund.kommune.no/artikke...2045&Back=1 http://www.tk.no/nyheter/article3840143.ece Blåste bort i en sommer bris. Og gammel skipperene ville ikke seile den. Ble fylt med bly hørte jeg, hva anna som er gjort med dem vet jeg ikke. Men er nå i drift hvertfall. Redigert 19.Mars.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
free Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Tragedien om Dampskipet Kysten 1 nærmer seg et faktum etter at narrene på bredalsholmen har holdt den engang så stolte damen som gissel i årevis. Det ser nå ut til at hun blir spiker etter at riksantikvaren kun tildelte restaureringen smuler. Dette er noe de aller aller fleste i Tønsberg synes er forferdelig trist! Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 når man ikke tar vare på sine egne båter (les: kulturskatter) så ender man opp med å måtte importere fra andre kanter av landet. I Tønsberg har man ikke engang klart å ta vare på den Et flåsete utsagn som vitner om uvitenhet etter mitt syn. Når det gjelder Norsund så kunne dere gjerne beholdt den for min del, antagelig er den kjøpt inn fordi den er billig å virker, kan ikke sammenlignes med en skue som D/S Kysten. Det å ta vare på et 100 år gammelt skip etter antikvariske prinsipper er en utfordring ingen kan klare uten støtte. Skipet ble sendt i dokk for vedlikehold i henhold til et tibud på noe over 3 mill om jeg ikke husker feil, siden da tror jeg det har gått med 12 mill, skal den ferdigstilles behøves yterligere 30 mill. Amatørene på verftet er ettehvert blitt kjent for å underprise jobbene for så å holde båtene på verftet som gissler. Hadde verftet kommet med en reel pris den gangen kunne det blitt laget en skikkelig plan. Nå blir skipet spiker å det er en tragedie. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.