Andnygaa Startet 6.Mai.2013 Del på Facebook Startet 6.Mai.2013 Jeg vurderer å installere en Eber D3W i min Bavaria 42. Jeg trenger den utelukkende til å generere varmtvann. Er det noen som ha erfaring med dette?slik jeg ser det kobles den inn i kjølesløyfa mellom varmtvannsbereder og motor. Hvor skal vannpumpa kobles inn i denne sløyfa?hvordan er det med passiv flow gjennom denne pumpa når motoren går og Eber er av? hvordan fungerer dette mtp termostaten i motorens kjølesystem?vil den føre til "struping" av flowen når motoren er kald? Tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Det finnes varmtvannsberedere med to varmevekslercoiler, slik at du kan koble motoren på den ene og Ebern på den andre. Fordelen med dette er at du slipper alle problemstillingene ovenfor. Ulempen er selvsagt at du må kjøpe ny bereder, og du kan heller ikke bruke Ebern til å forvarme motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 7.Mai.2013 Del på Facebook Svart 7.Mai.2013 Sett pumpa på det laveste punktet i kretsen. En såpass liten installasjon kan gjøres i serie med det som allerede er der. Lykke til. Vannet sirkulerer greit gjennom pumpa når den ikke går. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.