zainka Startet 9.Mai.2013 Del på Facebook Startet 9.Mai.2013 (redigert) Hei Drev og målte nedi motorrommet i dag og oppdaget at når tenninga var på så lå det ett spenningsfall på 5V over Coilen. Nå fikk jeg ikke målt videre i kveld, måtte avgårde, men en kjapp innlogging på BP for å høre folks erfaringer før jeg i morgen logger meg på VP'n igjen har jeg nå fått tid til. Kan ikke forstå at det skal være slik da det medfører en viss strøm i spolen, men på den andre siden, når tenningen er på er vel forrmotstanden spenningsatt, og om stiften er inne er de straka vegen til jord skulle jeg tro, hvilket vil si at det er en sluttet strømkrets fra pos.pol. via tennings-nøkkel til forrmotstand, så coil-viklinger, stift og til slutt neg.pol. . Det er vel vilkårlig om stiften ligger inn eller ei når motoren stanses??? Bukker for svar Redigert 9.Mai.2013 av zainka (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
Bearded Beast Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Det er sjølvsagt ett fett. Det er ingen lukket krets der med tenning av. Dog er det ikkje så uvanlig å ende opp med brent coil om en holder på med noe annet med tenning på i lengre tid uten at motor går om tilfeldighetene skulle ha det til den står med lukket stift. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Hvis du måler etter motstanden skal spennningen være fire-fem volt lavere ja. helt korrekt det. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
volfro Svart 9.Mai.2013 Del på Facebook Svart 9.Mai.2013 Stemmer det som Index sier. I selve startøyeblikket får coilen direkte 12 volt via startrele/innslagsrele på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.