Jump to content

Lagoon2 Kajakk - Noe for nybegynner?


BingoBonzo

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en kajakk som jeg kan lagre i motorrommet og bruke for turer rundt øya med ungene og for å holde formen.

Skal ikke brukes til langturer (eller krevende kortturer), kun for solskinn og godvær.

 

Har ikke padlet før og er helt grønn...

 

Kan dette være noe?

 

http://www.kajakkland.no/ds_product_info.php/cPath/35/products_id/59

 

Vil denne være stødig nok slik at vi ikke snurrer rundt hele tiden og kan komme oss til badevika sånn passe tørre?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Jeg har et par Proaqua kajakk som Clas Ohlson solgte ut på tilbud (795.-?), "samme" type kajakk bare kun en sitteplass, og litt smalere.

 

Om du klarer å tippe med en sånn har du gått hardt inn for det.

 

Siden mine er kortere er de også lite retningsstabile, men det er ikke noe problem bare en lærer seg å padle like hard med armene.

De er også lite effektive i forhold til en "ekte" kajakk.

 

Jeg må også ha litt mere luft i den en den er anbefalt får at den ikke skal se ut som en bannan men det har kun med min vekt å gjøre (0,11t.).

Link to post
Share on other sites

Takker for svar jadal!

 

Da kan det se ut som om jeg satser på kajakk i år, antar at jeg går for en med to plasser slik at ungene kan være med.

 

Andre tips ved Kajakkkjøp? Er denne Lagoon saken grei eller finnes det andre som er bedre (i samme eller lavere prisklasse).

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fant denne kanoen: http://www.westshop.no/index.php?artikkelID=AE-1008-G&ledd2=199894

 

Hva er egentlig forskjellen mellom denne kanoen og kajakken jeg linket i første innlegg?

 

Hva vil forskjellen være i forhold til at jeg ønsker å bruke den som:

1. Mulighet til å få litt trening

2. Ta med ungene på fine turer rundt øya

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Disse du linker til er ikke mye tess i litt vind, eller bølger. De er mer leketøy for bruk på stille vann. De glir ikke i vannet som en skikkelig kajakk heller, så de er slitsomme å ta seg rundt med.

Ikke vær redd for å prøve en havkajakk i stedet. Det er ikke rakettvitenskap! Dog har jeg selv kantret. Én gang. Det var i 1984...

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Link to post
Share on other sites

På sjøen ville jeg definitivt gått for kajakken, kano egner seg etter mitt syn bare i innsjøer med lite bølger. Disse AdvanceFramekajakkene er nok de beste oppblåsbare i bruk, men jeg ville nok foretrukket en liten havkajakk istedet. De er mye bedre, men tar jo litt mere plass. Dog har jeg sette flere som har lagret kajakk på dekk, og til og med på taket av en hardtop.

Link to post
Share on other sites

Hei !

jeg har en slik Advanced Elements kajakk

bilde

http://www.kajakkland.no/ds_product_info.php/cPath/35/products_id/53

 

 

Enkel å bruke, lett å pumpe opp og ta ut luft, og lett å stue bort.

Ja denne er veldig stødig. Jeg kan stå oppreist og padle i denne uten å kantre.

Ikke noe problem å bruke denne i bølger.

Vi har en havkajakk også, men det er denne som er med på båt turene. Denne er stødigere og lettere å stue bort.

Dersom vi ikke skal så langt surrer vi den fast på fordekket, så slipper vi å ta ut luft og blåse opp igjen.

Lett å surre den fast i rekken ettersom den er litt myk

Men, ja, det går ikke så veldig fort å padle i denne. :smiley:

Redigert av LykkelitenIV (see edit history)

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Link to post
Share on other sites

Takker for gode tilbakemeldinger! Bruksområdet mitt vil kun være solskinnsdager med lite vind hvor jeg kan få tatt en times treningstur i umiddelbar nærhet til land eller båten. Videre skal den brukes for enkle strandhugg med ungene og etterhvert være et leketøy for de. LIker også tanken på å pakke den sammen og legge den i motorrommet når den ikke er i bruk. Ser ut som om jeg satser på nevnte kano i første omgang og så får vi se om vi oppgraderer etterhvert.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...