Higre Startet 12.Mai.2013 Del på Facebook Startet 12.Mai.2013 Er 50 meter kjetting vanlig, eller bør det skjøtes på til 80 feks. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Tror du klarer deg lenge med 50 meter. Hvis du går for 8mm så er det vel tyngde nok til at det går bra. Jeg har lært at akter klarer man seg gjerne med mindre vinsj og dregg enn i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Blir det veeldig OT å spørre hvorfor det kan hende man klarer seg med mindre vinsj og dregg akter ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Higre Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Spørsmålet var ikke om det trenges mer eller mindre, jeg vet hva jeg har og hvilke muligheter og begrensininger det evt gir, men hva som er vanlig å bruke. Takk Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Det er vel for at man da gjerne ligger mot en brygge med flere andre fortøyninger tenker jeg. Baugdreggen brukes alene på svai og i elver og kan utsettes for potensiellt større krefter sies det. Det blir vel bruken som avgjør, i en lun vik blir det aldri så krevende som i storm på rivieraen uten noe le. Mange bruker jo skålanker og blytau akter og i skjærgården her på østlandet fungerer det sikkert bra men i røffere forhold er tung kjetting veldig nyttig tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Mai.2013 Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Higre skrev On 12.5.2013 at 19.37: men hva som er vanlig å bruke. Takk Det er vanligst å bruke 50 meter tau. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Higre Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2013 Takk, har kjetting og er nok mest komfertabl med det, ser at eks Maritim selger 50 m pakker med kjetting så går nok for det, har 80 m i dag men har aldri bruk alt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.