First 31.7 Startet 3.Mars.2005 Del på Facebook Startet 3.Mars.2005 Hei! Jeg har en dunkelyd i bilen under kjøring. Lyden kommer med ca. 1/2 sekunds mellomrom. Lyden er ikke veldig høy. Noen som har peiling på hva dette kan være? mvh Mildrid Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Forsøk å stramme skjøtet til genoa'n eller flytt skjøtevogna litt frem Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hei! Jeg har en dunkelyd i bilen under kjøring. Lyden kommer med ca. 1/2 sekunds mellomrom. Lyden er ikke veldig høy. Noen som har peiling på hva dette kan være? mvh Mildrid <{POST_SNAPBACK}> Hei, Med et 1/2 sekunds mellomrom så vil det være naturlig å tenke på noe som kommer fra et hjul. Har du sjekket om tidsintervallet forandrer seg opp og ned med hastigheten? Er det likt om du svinger eller kjører rett frem? Er bilen forhjulsdrevet, hva med drivknutene? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Herman Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Er det lyden av hodet ditt som dunker i rattet, fordi du kjører bil og ikke er ute og seiler? Beklager, klarte ikke å dy meg, hvis spørsmålet ditt er alvorlig ment ber jeg om unnskyldning. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Avmønstret4 Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 (redigert) Hei! Jeg har en dunkelyd i bilen under kjøring. Lyden kommer med ca. 1/2 sekunds mellomrom. Lyden er ikke veldig høy. Noen som har peiling på hva dette kan være? mvh Mildrid <{POST_SNAPBACK}> Dette blir som den berømte "nåla i ....." Jeg har reparert egne og andres biler i 20 år til jeg ble lei og kjøpte ny. Jeg tror den eneste måten å finne problemet på er å inspisere og prøvekjøre doningen. Mvh "lykkelig eier av Honda CRV" Redigert 3.Mars.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 (redigert) Har du kjørt på ei katte? Kan ligge fastklemt i en av felgene!! Beklager-fra spøk til alvor, du har ikke glemt Marna`n du satte fra deg i bagasjerommet i høst? Selvtenning kan forekomme når solen begynner å varme og forgasser har en liten dram igjen fra forrige sesong. Det kan være noe galt! Sven Arild Redigert 3.Mars.2005 av XD3P (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Om det er en frammjulstrekker så kan endeleddene være utsatt. Høres dunkingen bedre ved sving kan det være hjullager, dette gjelder også bakhjulslager. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Anabelle Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hei! Jeg har en dunkelyd i bilen under kjøring. Lyden kommer med ca. 1/2 sekunds mellomrom. Lyden er ikke veldig høy. Noen som har peiling på hva dette kan være? mvh Mildrid <{POST_SNAPBACK}> Endrer frekvensen mellom dunkingen seg i takt med fartsendring? Tenkte først på drivaksel som er i ferd med å gå. Ellers er det veldig mye det kan være... Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Suzuki Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 (redigert) Du er ikke ordfører i Vestby ? Isåfall sjekk hjulboltene. Har du hatt med noen andre, og hørt om den kan høre lyden ? Hvis ikke kan du forsøke f.eks her. Suzuki Redigert 3.Mars.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
olpi Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 (redigert) Du er ikke ordfører i Vestby ? Isåfall sjekk hjulboltene. Har du hatt med noen andre, og hørt om den kan høre lyden ? Hvis ikke kan du forsøke f.eks her. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> .... den kan høre lyden. Hmm, er det hunden du snakker om? Redigert 3.Mars.2005 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Og er det en lastebil med tvillinghjul kan det være en stein som har kilt seg fast mellom dekkene. Oppsøk et verksted og be om en diagnose med prisoverslag. Dette gjøres normalt gratis. Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Er bilen din av typen "Leopard stridsvogn"? Da KAN det hende at du har en liten Mercedes el.l. hengende på ett av beltene! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=103064 Hvis det er en vanlig personbil så bør du sjekke om noen har låst seg inne i bagasjerommet og prøver å komme ut. Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Første som slo meg også var om et hjul var løst. Blir masse bråk og litt risting, hvertfall i lastebilen. Er et kjent problem der. Nei, kjører også gammel bil. Løste problemet med større stereoanlegg. Ikke en ulyd lenger. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 (redigert) Hei! Jeg har en dunkelyd i bilen under kjøring. Lyden kommer med ca. 1/2 sekunds mellomrom. Lyden er ikke veldig høy. Noen som har peiling på hva dette kan være? mvh Mildrid <{POST_SNAPBACK}> Det ble endel artige svar her Mildrid. Blir fort det når du stiller spørsmål om bilproblemer i ett båtforum og ikke oppgir noe mer info. Hvis du virkelig har dette problemet med bilen så får du rope ut! Det er sikkert mange her som kan komme med gode råd hvis du virkelig trenger hjelp! Redigert 3.Mars.2005 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hadde det enda vært "dunking under kjølen" så kunne jeg vært behjelpelig... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Hadde det enda vært "dunking under kjølen" så kunne jeg vært behjelpelig... <{POST_SNAPBACK}> Ja, det tviler vi ikke på... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Auuu - under beltestedet Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 3.Mars.2005 Del på Facebook Svart 3.Mars.2005 Sjekk bagasjerommet, det kan være en som vil ut ! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Jeg låner denne tråden litt (artig lesning på disse innleggene i denne tråd ) Jeg ville ikke opprette et nytt emne, vi har mange OT emner for tiden, så "gjenbruk" er tingen. Saken er den at jeg har Mercedes 230 med automatkasse. Hadde litt ulyder i gearkassen som begynte for 3-4 dager siden, ulyden er nå forsvunnet, men til gjengjeld virker ikke reversen lengre Noen som har vært borti dette før? Er det lønnsomt å fikse kassa, eller er det bedre å bestille ny? Når det gjelder slik hendelsesforløpet er, kan det nesten virke som at det er noe som har løsnet litt etter litt før hele greia har falt ut, noen som har vært borti det ? Kassa er gammel og slitt, har kjørt ur-langt og er kanskje bedre å bytte ut, men hvis kun noe er løsna, kan det kanskje være mulig å fikse denne igjen ? Håper noen kan hjelpe....... (hilsen han som velger parkeringsplasser med omhu ) Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Saken er den at jeg har Mercedes 230 med automatkasse. Hadde litt ulyder i gearkassen som begynte for 3-4 dager siden, ulyden er nå forsvunnet, men til gjengjeld virker ikke reversen lengre Vel, det kunne hjulpet litt om du skriver hvilken årsmodell eller MB-type (f.eks 123) du har. MB har generelt sett hatt automater som har vært vesentlig mer slitesterke enn de manuelle, og MB har også hatt en serie eller to som ikke har holdt 500.000 km... Men, det er vel ikke helt vanlilg at man "mister" et gir. Derfor ville jeg først sjekket to saker: 1: Se på overføringsmekanismen. Gir-velgerarmen har en nylonforing som kan slites... Når den er slitt kan den dunke / skrangle / etc for deretter å falle av. (Men, har den falt av har du "mistet alle" girene..). men, er den for krt kan det hende at du ikke får satt girvelgeren i selve girkassa riktig. 2: Lite eller manglende girolje gir varierte / "interessante" opplevelser. En av de er at det tar laaaang tid før den går i gir (luftbobler i hydraulikken...). Sjekk derfor (på riktig måte) at du har riktig mengde med girolje. 3: Ellers så er det nok av feil man kan få... :-) steinar ...med flere MB automatkassser i bruk... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Takk så langt Fredriksen. Type? Tja, stasjonsvogn med 4 hjul Jeg skal finne ut hva slags type, og skrive det her, men akkurat nå er jeg på vei ut , så det blir nok i morgen. Når det er sagt, jeg hadde bilen på service på Torsdag i forrige uke, og på faktura står det noe om påfylling til gearkasse. Teorien din er kanskje ikke så dum den? (dere får unnskylde meg at jeg ikke aner typen før jeg har sjekket vognkortet, for meg er bil pengesløseri, men nødvendig onde....... Spør meg heller om båtmotoren, den vet jeg mye om ) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Bilen til Perlen er en W124T Forøvrig Fredriksen; du kjente meg igjen i snøkaoset ? Ikke mange som bedriver vinterkjøring i mer uegnet doning enn deg, men du kom deg da frem Vil tro GD`en passet bedre den dagen... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Tsjk, tsjk. Det korrekte er S124 hvis det er en "stasjonsvogn" Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Forøvrig Fredriksen; du kjente meg igjen i snøkaoset ? Ikke mange som bedriver vinterkjøring i mer uegnet doning enn deg, men du kom deg da frem Vil tro GD`en passet bedre den dagen... Yepp, Suzuki, så deg! Er nok enig i at GD'en passer best nå om vinteren, men enkelte ganger bare MÅÅÅÅ jeg høre V8-låt igjen! Jeg kan jo ikke starte den grønne "røykgeneratoren" min før båten er sjøsatt til våren og må ha now å døyve abstinensen med Forøvrig er GD'en en GE, og da selvfølgelig med en automatkasse :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Februar.2006 Del på Facebook Svart 3.Februar.2006 Sjekk også om oljen er klar og ikke lukter brennt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.