Jump to content

Matt gelcoat, skal jeg bruke Norpol r10 eller Autosol?

svebe

Recommended Posts

Jeg ville tatt r 10 fra norpol.men det som jeg har merket meg er at det blir betydelig mer blankt når man bruker maskin kontra håndkraft.har du tilgang til maskin,så bruk svamp når du rubber.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Hei, jeg brukte Autosol på vår båt. Ble anbefalt det av en som driver i bransjen. Kjøpte en liter på Clas Ohlson, der var den billigst. Jeg blandet vann i den slik at det ble en litt tykk grøt.smurte på ett lite område om gangen og brukte polermaskin med lammeullshette og bearbeidet dette til blankheten kom fram. VIktig åpasse på at det ikke går varmt og at det ikke tørker ut. Rengjorde lammeullshetten med flasketuten på en flaske når jeg kjørte maskinen for å bli kvitt det som satt seg i den. Hadde flere hetter slik at de gikk på omgang med rengjøring når de var tørr. En tung jobb som tok meg 14 dager! Etterpå var det et skikkelig lag med voks. Den jobben betalte seg godt. Vi har hatt en enkel jobb med vasking gjennom forrige sesong. I år var det lett vask og et tynt lag med voks. Vår båt fra 1981 ble den blankeste i hele havna! Det andre produktet du nevner kjenner jeg ikke men nå har du ihvertfall litt om Autosol. Lykke til!

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...