Jump to content

Er det noen som har erfaring m Truma magnet stengeventil gass?


På svai

Recommended Posts

Vurderer å anskaffe meg en Truma magnetstengeventil. Er det noen som har brukererfaring med denne? Klarte ikke å finne noe om dette i erfaringsdatabasen.

Begynner å bli lei av å springe ut i cockpiten hver gang for å åpne eller stenge for gassen... ;-)

Ser at den som Seatronic tilbyr, er linksgjenget. Det står at denne monteres på topp av ventilen. Kommentarer anyone?

Link to post
Share on other sites

Har hatt denne siden 2008, og er svært godt fornøyd! Ingen problemer med den så langt. Anbefales uten forbehold! Mener det finnes to versjoner, en hvor ventilen på utedelen har links gjenger, og en med nippel. Har den med gjenger selv, og den går rett i regulatoren på 2kg "primus" flaske,

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Anbefaler virkelig en slik ventil. Vi har den som er montert på regulatoren - da er det enkelt å fjerne den om den skulle svikte og likevel kunne koke kaffe :-) Men så langt har den fungert prikkfritt.

Ligger bilder av vår installasjon her: http://www.seilbaaten.com/utbedringer-samleside

Link to post
Share on other sites

Jeg har også installert en slik i vår båt. Vi er kjempefornøyd. Kravet er at man skal stenge gassen etter bruk. Vel

og merke på stengekrane (også et krav) ved koken. Har montert vår også ved regulatoren og det vil si at man stenger for resten av kretsen. Betjenings bryteren har jeg montert rett ved kok.

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...