Jump to content

Mercruiser 1.7 dti viser for høy temperatur


mr.bayliner

Recommended Posts

Hvilket turtall ligger du på når motoren blir for varm?

Grunnen til at jeg skrev dette er at hvis motortemperaturen stabiliserer seg på 95 grader ved lav belastning så er det termostaten som er årsaken, da klarer jo varmeveksleren oppgaven. Dersom temperaturen er høyere enn det termostaten regulerer til så er kjølingen for dårlig. Så lenge du ikke får koking er høy temperatur gunstig men denne motoren er veldig underdimensjonert så en lavere temperatur ville vært gunstig.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Alt var bra n岠jeg tok opp b崥n i hst, men n岠det er kaldt vann som kommer UT av kjleren s堥r det vel ikke kjleren som er problemet? Eller tenker jeg feil? Jeg mistenker at termostaten har sl崴 seg vrang 堨ar begynt 堥pne seg p堬itt hyere temp. Har ingen annen tanke, i vinter har jeg sjekka impelleren, bytta reg-reim. Šs堨att av toppdekselet p堭otoren for 堩nspisere

Redigert av mr.bayliner (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ifølge spesifikasjonene skal termostaten være helt åpen på 95 grader. Forsto det slik at motoren ikke blir varmere enn det. Er du helt sikker på at du har et problem med temperatur? I en annen tråd er trådstarter kjempefornøyd med 91 grader på 4000 omdreininger om jeg husker rett. Det eneste unormale jeg kan se her er turtallene du opererer med.

Link to post
Share on other sites

Ser bare på måleren at motoren er varmere i år enn i fjor. Ang turtallet så vil motoren gå varmere desto høyere belastning den får. Kan jo så klart sette påesn propell med høyere pitch, men tempen vil ikke gå ned av den grunn. Skal ta ut termostaten i dag å kjøre meg en tur å teste. Blir tempen lavere uten termostat så har vi synderen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...