Tom Rør Startet 14.Mai.2013 Del på Facebook Startet 14.Mai.2013 Jeg legger nye rør til den hydrauliske styringa, og vurderer Biltemas hydraulikkolje. Er den noe dårligere enn de kjente merkene? Tom Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Hvilke fabrikat er det på hyd.styringa de? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Tom Rør Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 LS. Fransk Lecomble&Schmitt Sitér dette innlegget Link to post
Lundeshipping Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Tenker Biltema olja er vel så god som noen annen Bare få på det rene om styringa faktisk skal ha hydraulikk olje eller ATF (automatgear/servostyring-olje).. Sitér dette innlegget Kan det fikses? Klart det kan :) Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt... Link to post
Tom Rør Svart 14.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Må sjekke i papirene som fulgte med båten. Tipper det står der :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lundeshipping Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Greit å ikke blande det der Du ville nå vel fort ha sett om det var ATF olje i systemet fra før, da denne i de aller fleste tilfeller er rød på farge.. Greia er at en del (spesielt eldre) servostyringer og hydraulikk-sylindre har tetninger og diverse som reagerer negativt på noen av tilsetningene i ATF-olja... Mens andre styringer igjen er bygd for den type olje. Sitér dette innlegget Kan det fikses? Klart det kan :) Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt... Link to post
dobbaen Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 viskositet SAE 22 tror jeg du skal bruke. Den er blank. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Sjekk at du bruker riktig viskosit. Det neppe høye krav til olja på en hydraulisk styring. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sofaseileren Svart 14.Mai.2013 Del på Facebook Svart 14.Mai.2013 Så lenge man ikke bruker bremseveske, som forrige eier av min båt gjorde, så tror jeg det meste fungerer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.