eysteind Startet 18.Mai.2013 Del på Facebook Startet 18.Mai.2013 Er for øyblikket på båttur, og opplevde pluselig kraftige vibrasjoner i båten da eg låg i marsjfart. Stoppet motor og tiltet opp drevet og finner at et av propellbladene mangler en bit. Er usikker på om eg kjørte på noe da eg ikkje merket noe slag i båten. Har på dei siste turen merket litt vibrasjoner når drevet er tiltet helt ned (-5). Trur kanskje dette kan ha en sammenheng? Går nå i fem knop til nermeste kai (ca 2 timer) og merker ingen vibrasjoner ved ca 1500 rpm. Rekner med båten må på land for inspeksjon. Tror dere det er nok å kun bytte propellen? Hva annet bør evt sjekkes viss drevet ser uskadet ut utvendig? Mener eg har A5 propeller, så det burde vere kurrant å skaffe. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.Mai.2013 Del på Facebook Svart 18.Mai.2013 Et verksted vil nok sjekke at oppheng, belger og slikt som kan inspiseres utenfra ser greit ut, samtidig kan det være greit å sjekke at det ikke er kast i propellakselen. Hvis alt ser bra ut, så er det egentlig ikke mer å få gjort, da man normalt ikke åpner drevet med mindre det helt klart foreligger en skade, så da er det bare å sette på ny propp og kjøre videre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.