Jump to content

Dp290E- brukket propellblad

eysteind

Recommended Posts

Er for øyblikket på båttur, og opplevde pluselig kraftige vibrasjoner i båten da eg låg i marsjfart.

Stoppet motor og tiltet opp drevet og finner at et av propellbladene mangler en bit. Er usikker på om eg kjørte på noe da eg ikkje merket noe slag i båten.

Har på dei siste turen merket litt vibrasjoner når drevet er tiltet helt ned (-5). Trur kanskje dette kan ha en sammenheng?

Går nå i fem knop til nermeste kai (ca 2 timer) og merker ingen vibrasjoner ved ca 1500 rpm.

Rekner med båten må på land for inspeksjon. Tror dere det er nok å kun bytte propellen? Hva annet bør evt sjekkes viss drevet ser uskadet ut utvendig?

Mener eg har A5 propeller, så det burde vere kurrant å skaffe.

Et verksted vil nok sjekke at oppheng, belger og slikt som kan inspiseres utenfra ser greit ut, samtidig kan det være greit å sjekke at det ikke er kast i propellakselen.

Hvis alt ser bra ut, så er det egentlig ikke mer å få gjort, da man normalt ikke åpner drevet med mindre det helt klart foreligger en skade, så da er det bare å sette på ny propp og kjøre videre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...