Jump to content

Temperaturen på badevannet der du er!

Zitt

Recommended Posts

Vi var en tur til Tysnes, Hordaland idag og gikk i land på en av de mindre holmene der.

Etter en time i solsteiken fant fruen ut at hun ville bade, ikke bare en gang, men tre! Jeg trodde hun hadde mistet forstanden.

Jeg stakk beina nedi for å kjenne på temperaturen, men allerede etter ett minutt ble jeg redd for at neglene på tærne skulle falle av.

Er det noen som har målt temperaturen der de er?

Vennligst legg det ut her, så vet vi hva vi går til!

14 grader her i Bjønnbukta på H-øya. Flere badet idag (itte je)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Her i ytterst p堎amdalskysten har vi m嬴 9-12 gr de siste dagene og barna i nabob崥ne har badet vel og lenge b夥 i g岠og i dag. Etter et par timer p堬and, begynner bl妡rgen 堡vta og de begynner 堦堩gjen flelse i armer og bein, men kaldt.........neida, det er s堤eilig s宊

Ella

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Redigert av mor Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Guest Avmønstret#

Var nede ved vannet (ferskvann på grensa mellom Enebakk og Ski) sammen med frua, kona på nabohytta og bikkja vår for å bade. Nabokona hadde med termometer og det viste 17,5 grader. Jeg stupte uti og mener bestemt at vi snakker om mer rundt 13-14 grader. Men både frua og nabokona og bikkja bada lystig så ja, det gikk greit fordi det var så varmt på land. Deilig avkjølende i varmen.

Har nesten glemt hvor godt det er å stå å tørke i vinden og sola etter et forfriskende bad.

Var ca 13 grader i vannet i går i Arendal, Hovekilen. Ble en del som badet rundt her. Måtte uti 4 ganger for å kjøle legemet selv ogvi løpet av dagen. Men følte ikke noe behov for å ta med badeanda.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Min bedre halvdel og våre arvinger badet ganske så lenge i går ettermiddag, i søgne skjærgård.

Er ikke sikker på temp men kan ikke ha vært så kaldt da de holdt på en god stund.

Pratet med en kompis som lå på en holme like bortenfor oss, der badet de også, så var rene sommer idyllen i går :)

larss

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...