Jump to content

MD2B - Hvor varmt skal sjøvann/eksos være ? hvor er kranen ?

Jomes

Recommended Posts

Min MD2B har ferskvannskjøling (kjølevæske ) + sjøvannskjøling

Men et annet dillemma, hvis en har kjørt båten 1 time eller 2 på vannet og en fart rundt 3-4 knop, noen som kan hentyde ved ord hvor varmt skal dette vannet sånn ca være ,det som kommer ut med eksosen? skal det være som vanntempraturen i sjøen, eller sånn ca kroppstemperert, eller så varmt som en kopp kaffe ??? sjøvannet holder ca 10 grader. Bare lurer....synes vannet kan være litt varmt til tider, derfor spør jeg. (får ikke målt det )) Og hvor varmt skal dekslet på toppen av støtpinnene være hvis noen kan forklare det ????

Finnes det en mulighet for å rense slangen, ventilen fra impellerhuset og ned til åpningen i bunnen på båten uten å måtte ta opp båten på land ???

byttet impeller men har begynt hekte meg opp i disse tempraturene, inbiller meg jeg har fått noe dårligere kjøling.

Det skal finnes ei kran for åpning / stenging av ferskvannet ? når jeg sitter foran med ved singhjulet og ser bakover på motoren har jeg sett det sitter ei kran på min venstre arm sånn ca midt på motor. skal denne kranen stå åpen, eller være stengt. ? Det er bar en kran på denne siden. hva er denne kranen til, og hvordan bruker jeg denne ?

Håper igjen på svar. God pinse :-)

Tror jeg ville startet med å sjekke saltvannsdelen av kjølesystemet. Sjekk at inntak ikke er tett eller kran på inntak er helt åpen. Er sjøvannsfilter rent, men hvor sitter begge, og hvordan kommer man til ? Bør båten stå på land når en gjør dette ?

Hvis jeg velger evnt å ta en rens av saltvannskjøesystemet, hvordan skal jeg gjøre dette, ? med hvilke kjemikaler, mengde, og evnt tid.

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...