Jump to content

Suzuki DF70 2005, har den registerreim? Når skal den skiftes?


Kjellbb

Recommended Posts

Hm ... Har ikke Suzukis firetaktere kjede da? Det skrives jo i mange andre tråder her. Min Suzuki DF140 har jeg i alle fall fått opplyst ikke har registerreim, men kjede. Er det forskjell på Suzukis årganger, eller motorstørrelser?

 

Suzuki DF90, DF115 og DF140 har vel alle kamkjede, men DF70 tror jeg har kamrem (i hvert fall nyere årsmodeller... selv om jeg trodde alle årsmodellene av DF70 hadde det).

Link to post
Share on other sites

Mener at de innførte kjede på alt fra 40 hester og opp i 2009. Unntaket var 60 hesteren som kom med kjede noe senere

Ser rett ut det ja - i hvert fall for DF70. Jeg sjekket mht reservedeler på nett nå og motoren som gjerne betegnes som Suzuki DF70 går opp til og med 2009-modell og har rem, men fra og med 2009-modell kommer også Suzuki DF70A som har kjede. Fra og med 2010-model- er motoren med rem ute av delelisten.

Link to post
Share on other sites

På DF 40/50 så er det i følge parts list på Brownspoint kam-kjede helt fra 99.

 

Er vel avhengig av hvilken motorblokk som er utgangspunktet for hver av motorene, så det spriker nok noe når det ble endret fra belte til kjede for de ulike motorstørrelsene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...