Kjellbb Startet 20.Mai.2013 Del på Facebook Startet 20.Mai.2013 Jeg har en DF70 2005. Veldig fornøyd med kjøpet i januar i år, går stille og fint med lavt forbruk. Kjørt ca. 150-200 timer.Noen som vet når registerreima må skiftes på disse? Har forstått det slik at denne har reim og ikke kjede. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Folk I Båt Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 De har reim ja. For 2004 var det 800t/4 år. De ble vel produsert uforandret i en god del år. Husk bare at strammehjul med fjær også bør skiftes. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjellbb Svart 20.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 Takk for bra svar. Jeg får finne ut om den er skiftet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skvulpen Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 (redigert) Hm ... Har ikke Suzukis firetaktere kjede da? Det skrives jo i mange andre tråder her. Min Suzuki DF140 har jeg i alle fall fått opplyst ikke har registerreim, men kjede. Er det forskjell på Suzukis årganger, eller motorstørrelser? Noen som kan klargjøre? Redigert 20.Mai.2013 av Skvulpen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Helge Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 Hm ... Har ikke Suzukis firetaktere kjede da? Det skrives jo i mange andre tråder her. Min Suzuki DF140 har jeg i alle fall fått opplyst ikke har registerreim, men kjede. Er det forskjell på Suzukis årganger, eller motorstørrelser? Suzuki DF90, DF115 og DF140 har vel alle kamkjede, men DF70 tror jeg har kamrem (i hvert fall nyere årsmodeller... selv om jeg trodde alle årsmodellene av DF70 hadde det). Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post Share on other sites More sharing options...
Vbunn Svart 20.Mai.2013 Del på Facebook Svart 20.Mai.2013 DF70/DF60 fram til ca 2008 har alle kamren basert på 1,3L blokk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Folk I Båt Svart 21.Mai.2013 Del på Facebook Svart 21.Mai.2013 Mener at de innførte kjede på alt fra 40 hester og opp i 2009. Unntaket var 60 hesteren som kom med kjede noe senere Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Helge Svart 22.Mai.2013 Del på Facebook Svart 22.Mai.2013 Mener at de innførte kjede på alt fra 40 hester og opp i 2009. Unntaket var 60 hesteren som kom med kjede noe senere Ser rett ut det ja - i hvert fall for DF70. Jeg sjekket mht reservedeler på nett nå og motoren som gjerne betegnes som Suzuki DF70 går opp til og med 2009-modell og har rem, men fra og med 2009-modell kommer også Suzuki DF70A som har kjede. Fra og med 2010-model- er motoren med rem ute av delelisten. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post Share on other sites More sharing options...
Permagne Svart 22.Mai.2013 Del på Facebook Svart 22.Mai.2013 På DF 40/50 så er det i følge parts list på Brownspoint kam-kjede helt fra 99. Er vel avhengig av hvilken motorblokk som er utgangspunktet for hver av motorene, så det spriker nok noe når det ble endret fra belte til kjede for de ulike motorstørrelsene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.