Jump to content

Yamaha 4hk kveler seg når jeg drar av på gassen


jat

Recommended Posts

Trenger tips om hva som kan være problemet med en 4hk Yamaha fra 80-tallet.

Motoren er gått lite og fremstår i god stand.

 

Den starter lett og fungerer normalt.

Men når man har kjørt på full gass en lengre periode (10-20 min) med ganske tungt lastet båt og slipper gassen så kveler den seg.

 

Jeg har klart å holde den i live noen ganger ved å sette den i fri og gi full gass.

Etter noen sekunder så kommer turtallet opp og det ryker ganske mye.

Hvis den stopper så er det umulig å få startet den igjen, men etter å ha latt den stå lenge starter den som normalt.

 

Jeg innbiller meg at den får for mye bensin.

 

Er det noen som har tips til hva som kan være galt og hvordan fikse det?

 

Guttungen skal bruke motoren i sommer og jeg har ikke lyst til å sende han av sted så lenge motoren holder på slik.

 

Jarle Torp

Link to post
Share on other sites

Jeg har også en 80talls 4hk som oppfører seg på noenlunde samme måte, der må jeg regulere blandingsforholdet med choken i forhold til gasspådraget for at den ikke skal stoppe. Har renset forgasser, ble litt bedre men ikke helt. Skal ta en ny sjau på den nå før sesongen

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...