BingoBonzo Startet 22.Mai.2013 Del på Facebook Startet 22.Mai.2013 (redigert) Tiden for å besøke svenske- og danskekysten nærmer seg og etter å ha lest igjennom en del tråder rundt det å få koblet alle enheter på nett søker jeg en dings som kan gi meg følgende funksjonalitet: Trådløs sone hvor alle mine devicer kan koble seg på dingsen og hvor: Ekstern Wifi er tilgjengelig og definert i dingsDingsen kobler seg automatisk opp mot definerte nett med brukernavn/pwd (Eks Telia) Wifi er utilgjengeligDingsen kobler seg automatisk opp mot beste 3G (4G) mobilnett 1 og 2 skjer automatisk, med default til 1 Tips til dings? Redigert 22.Mai.2013 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Sleipner97 Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 nå ville jeg gått for 3g, siden 4g er ikke utbygd ordentlig og de er (sist jeg sjekket) dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Ville vel kanskje heller valgt ICE her - da har du rekkevidde langt ut fra land, samt ingen ekstra kostnader i Sverige og Danmark... Wifi sone ombord får du jo som en del av pakka. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 (redigert) Begynner å falle ned på ICE; selv om de tar blodpris for routeren sin så blir nok det det enkleste i første omgang. Står på sidene at ICE Uke inkluderer 6GB nedlastningskapasitet, det må vel da gjelde for denne uken det da? (litt uklart om det gjelder pr. uke) Redigert 23.Mai.2013 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Key Freak Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Det gjelder for en måned selv om man kjører på uke-abonnement (jeg gjør det). Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
BingoBonzo Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Det gjelder for en måned selv om man kjører på uke-abonnement (jeg gjør det). Okay, var redd for det. Men da får vi finne andre løsninger når båndbredden blir strupt. Fornøyd med ICE Key Freak? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Key Freak Svart 23.Mai.2013 Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Ja, jeg er i grunn det. Vi bruker ICE først og fremst når vi er i Sverige. I Norge har jeg 15 Gb pr. måned med Telenor bedriftsabonnement. Så lenge det fungerer greit, aktiverer jeg ikke ICE. En del brukere kan fortelle at det merkes på hastigheten når det er mange båter i nærheten. Jeg kan ikke si at jeg har opplevd det som noe problem, men det kommer sikkert til å skje... ;-) Jeg har en følelse (helt udokumentert) av at gigabytene går litt fortere unna med ICE enn med Telenor. Husker jeg reagerte på det den første uka jeg brukte ICE. Husk at hvis du velger uke-abonnement, så aktiveres en ny uke i det øyeblikk du tar i bruk ICE-modemet. Og gjør du det på en søndag ettermiddag, så blir det en kort uke... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
BingoBonzo Svart 23.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2013 Takk for svar Key Freak, gode tips som jeg skal ta med meg. Får bruke mobilen som access point mens vi er i Norge og så gå over til ICE når vi er i Sverige og Danmark i løpet av sommeren. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.