Jump to content

4G (eller 3G) ruter med Wifi tilkobling i båten


BingoBonzo

Recommended Posts

Tiden for å besøke svenske- og danskekysten nærmer seg og etter å ha lest igjennom en del tråder rundt det å få koblet alle enheter på nett søker jeg en dings som kan gi meg følgende funksjonalitet:

 

Trådløs sone hvor alle mine devicer kan koble seg på dingsen og hvor:

  • Ekstern Wifi er tilgjengelig og definert i dings
    • Dingsen kobler seg automatisk opp mot definerte nett med brukernavn/pwd (Eks Telia)
  • Wifi er utilgjengelig
    • Dingsen kobler seg automatisk opp mot beste 3G (4G) mobilnett
  • 1 og 2 skjer automatisk, med default til 1

Tips til dings?

 

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Begynner å falle ned på ICE; selv om de tar blodpris for routeren sin så blir nok det det enkleste i første omgang.

 

Står på sidene at ICE Uke inkluderer 6GB nedlastningskapasitet, det må vel da gjelde for denne uken det da?

(litt uklart om det gjelder pr. uke)

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Det gjelder for en måned selv om man kjører på uke-abonnement (jeg gjør det).

 

Okay, var redd for det. Men da får vi finne andre løsninger når båndbredden blir strupt.

 

Fornøyd med ICE Key Freak?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg er i grunn det. Vi bruker ICE først og fremst når vi er i Sverige. I Norge har jeg 15 Gb pr. måned med Telenor bedriftsabonnement. Så lenge det fungerer greit, aktiverer jeg ikke ICE.

En del brukere kan fortelle at det merkes på hastigheten når det er mange båter i nærheten. Jeg kan ikke si at jeg har opplevd det som noe problem, men det kommer sikkert til å skje... ;-)

 

Jeg har en følelse (helt udokumentert) av at gigabytene går litt fortere unna med ICE enn med Telenor. Husker jeg reagerte på det den første uka jeg brukte ICE.

Husk at hvis du velger uke-abonnement, så aktiveres en ny uke i det øyeblikk du tar i bruk ICE-modemet. Og gjør du det på en søndag ettermiddag, så blir det en kort uke...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...