Jump to content

Missvisning Garmin 292


Cactus

Recommended Posts

Spørs litt hva den er missvisende på ! Stemmer ikke kartet ? Det er skal være muligheter i menyen og kalibrere disse.har de ligget lenge uten strøm så skjer det att man må kalibrere litt.Men så lenge du har gps forbinnelse,så ville jeg bladd litt i menyen på garminen din.Sikkert en kalibrerings mulighet noe sted.Om den begynner dårlig og henter seg inn,er det sansynligvis gps signalene.

Har selv Garmin kartplotter,og den har alltid fungert greit.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en Garmin plotter/ekkolodd i 2011, jeg spurte forhandleren om dette, men det skulle ikke være nødvendig å kalibrere noe som helst.. Jeg har testa ut nøyaktigheten i smale sund og ved punkter, og det ser ut som den er dønn nøyaktig. om det er missvisning kan det ikke dreie seg mer om en meter eller noe sånt.. jeg har vært ivrig båtbladleser og husker det var en del styr med de første plotterne som kom med kalibrering ,og at de viste posisjoner langt inne på land osv.. det var jo og før USA kutta ut de sivile forstyrrelsene som skulle ødeklegge nøyaktigheten.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

 

 

GPS Mottakere kan gi mm nøyaktighet, med det kan også gi km vis av feil.

 

I speken for GPS står det vel noe slik som at det er en nøyaktighet på x antall meter i y% av tiden.

 

Hva er best av 1 m i 60% av tiden eller 15m i 99% av tiden?

 

GPS er et fantastiskt hjelpemiddel så lenge en er klar over begrensningene.

 

GPS beregner kun koordinatene til den posisjonen GPS antennen har, for de fleste av oss er dette ubrukelig informasjon, det er først når posisjonen er overført til et kart at det gir noe mening. Dersom GPS og kartet ikke bruker samme referanse blir det feil. Opplever du at det alltid er feil start med å sjekke referansen. De fleste kart benytter WGS 85, sjekk derfor at GPS gir posisjonen i samme format. Mulig dette er det du tenker på når du snakker om "kallibrering"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...