Jump to content

Ford 2720 lufting/ingen diesel til dysene ?


Stjernen !

Recommended Posts

............................,men hater og måtte klippe diesel slangen.

 

Hvorfor må du klippe slangen? Den slangen du har nå kobler du på i ene enden av belgen, og setter på en "ny stubbe" i andre enden av belgen og videre til der du vil plassere den....?

Link to post
Share on other sites

skulle ønske jeg kunne ringt og forklart men,ikke best med skriving og formulering !

 

Vis jeg skal ha belgen mellom tank og føde pumpen i bunn av motor så kommer det ett problem.Nemlig att slangen fra bunn av pumpe og inn til tank er en lang hard plastslange med ett lite messing stykke i vær ende,som er skrudd fast i matepumpe og toppen av tank.

Og siden slangen er hel,og skrudd i begge ender må jeg klippe den.så tre en gummislange innpå begge ender,der jeg klipte slangen og sette belgen mellom disse slange stykkkene.

 

Først koblet jeg den etter føde pumpen,og da trengte jeg bare slange i ene enden.

Men etter alle inlegg så ser ut som jeg må flytte den desverre.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Prøvd alt dette i inleggene over åpnet jo alt av dyser ingen diesel !

Prøvde først dyse1 så 1 og 3 så alle,ingen diesel.

 

MEN DERE !

 

Var nettopp i båten og srudde av belgen som som så mange mente ville smelte og sprekke/sprenge !!

 

Før oppstart tok jeg ett bilde av belgen slik jeg hadde satt den midlertidig !

Så tok jeg bort belgen og satt slangen på plass der den sto fra før inn i høytrykk !

Så satt jeg meg og prøvde og starte og motoren gikk fint som bare det !

 

Så nå lurer jeg på om jeg skal drite i belgen,denne sesongen.

Motoren er oppe og går helt fint etter bytte av filtere og rengjøring nå så.

TAKK FOR ALL HJELP !

 

Glemte bildene !

Men får ikke lagt de til eller redigert slik att bildene kommer.Må sikkert vente noen minuter.

Redigert av Dioden ! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, glem belgen. Det var ikke nødvendig før på den motoren og hadde ikke noe problem med å lufte etter filterskift. Kanskje du glemte å fylle dieselfilteret med diesel før du skrudde det på plass, slik at det brukte lang tid på å fylle opp det før det kom noe diesel? Luftet på måten jeg har foreskrevet deg og som du sier at du har gjort,- merkelig at det allikevel ikke kommer noe diesel.

 

Uansett, bra det løste seg.

Ha en fin sommer ja!

Link to post
Share on other sites

Fødepumpa er sikkert ok den, men som roger-jo var inne på ville jeg prøvd pumpa for hånd nå. Det kan jo være feil på pumpehendelen siden du trøbla med den. Nå er det jo bare og stoppe, åpne lufteskrue på filter og pump litt. Kommer det diesel ut da så er den vel ok. Kommer det ikke er du ille ute neste gang det blir behov for lufting.

Link to post
Share on other sites

Hvis det skulle være behov for lufting igjen har jeg belgen ombord som jeg kan skru på og lufte og ta den av igjen !

2 stk slangeklemmer er ikke så mye trøbbel og få åpnet.

Eller jeg jan kime på starteren! Har ikke sjekket med regner med jeg får kimt frem diesel nå.

Så tror neste lufting skal gå fint.

 

 

Takker alle som hjalp til !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...