Jump to content

Trace inverter som durer, er noe galt ?


Trophy

Recommended Posts

Som emnetittel sier så durer inverteren og det har den gjort siden eg overtok båten i 09. Har ikke tenkt så mye over det for den brukes ikke så mye... I vinter kjøpte eg ny LED tv som skal brukes i båten om sommeren. Den får 230v via inverteren og nå durer tv'n også. Det gjorde ikke den gamle fra 09. Er noe galt ? Kan det skade tv'n ?

Bilde av inverter:

 

inverter.jpg

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Hei !

Når du sier at inverteren durer så mener du kanskje at det er en mekanisk støy fra den ? I så fall kan det være en trafo eller spole som brummer. Dette fikset vi i gamle dager med klarlakk på spray.

 

"Duringen" i TV'n kommer muligens av at inverteren din gir en modifisert sinus og at TV'n er kresen på 220V innputten.

Dersom TV'n fungerer ok på 220V hjemme så ville jeg nok personlig ikke brukt den på inverteren.

Link to post
Share on other sites

 

 

"Duringen" i TV'n kommer muligens av at inverteren din gir en modifisert sinus og at TV'n er kresen på 220V innputten.

Dersom TV'n fungerer ok på 220V hjemme så ville jeg nok personlig ikke brukt den på inverteren.

Den fungerer fint hjemme..så da får e ta 230v direkte fra landstrømmen

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...