Jump to content

Noen som vet hvilken båttype dette er? Princess?


mormalv

Recommended Posts

Ja, det var det jeg tenkte også.

Står at det er noe lekkasjer som har medført litt skader på innredning, men så lenge motor/drivverk er ok, så kan vel det være et godt kjøp.

Står at båten er selvbygget, mulig det er bare skroget som er Princess...?

Link to post
Share on other sites

Min første tanke var at det ligner på en Viksund. Sjekket bilder av 925 Alfa, er likheter der men også ulikheter, f.eks i overbygg.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Ligner litt på Viksund ja, men de fleste av disse (800-900 Futura), St Cruz og Alfa har jo alle denne "bulben" i baugen.

De er også over 3 meter brede.

Denne "Princessen" er iflg annonse bare 2.90 bred. Og har noen ribber i forskipet.

Mulig hele båten er selvbygget da.

Men potensialet er der helt klart! Får be selger om flere bilder av innredning. Var mye kosebilder der, men ikke mye av innvendige løsninger. :giggle:

Link to post
Share on other sites

evt hive deg i bilen oppover til Mosjøen og ta hele skuta nærmere i øyesyn. (eller fly - men desverre få billigbilletter å finne på denne strekningen)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Det er nok på rene at det er en selvbyggerbåt ja, og Princess har nok aldri blitt levert som halvfabrikat :lol:

 

Har etablert kontakt med selger, og venter på flere bilder.

 

Er ikke helt fremmed for et prosjekt dersom prisen er rett, og motorpakka bør jo være bra dersom det har blitt tatt vare på.

Litt rart at man velger å la vinduslekkasjer gå så langt at innredninga blir ødelagt men...og sier kanskje litt om det generelle vedlikeholdet.

Trenger ikke spekulere mer i det. Mulig jeg drar og ser på båten, potensialet virker å være der. :wink:

Link to post
Share on other sites

Dette er vel et prosjekt for dem som har tid og stunder. Men hvorfor gå for slikt om man ikke har det, for det finnes mange rimelige båter til salgs som er klar til bruk. verdien i denne er kansje i motor om den er ok. Rart den ikke kan startes om den ble tatt på land med gange på motor...................... Vel det kan nok irre og slike ting så klart, men helt døtt over alt som jeg forstår.

Link to post
Share on other sites

Blir vel til at vi drar og ser på båten.

Prosjektet virker overkommelig for meg. Det er endel fuktskader ja, og alt av skrogtrekk og tekstiler må ned.

Treverket må friskes opp,

Og det elektriske anlegget må trekkes opp på nytt. Spørs hvilket ambisjonsnivå man legger seg på her, trenger ikke være sentraltavle, downlights i hele båten og sånn for min del. Trygt og enkelt er greit for meg.

Grunnen til at motor ikke kan startes er at el-anlegget er så dårlig enkelte steder at selger ikke tør sette strøm på anlegget. Til riktig pris er dette mye båt. 29 fot lukket båt med to lugarer, liten flybridge skal godt gjøres å finne til rundt 100K. + restaurering selvfølgelig. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...