Jump to content

Feste av bryggepuller


Honduras

Recommended Posts

I forbindelse med restaurering av brygga er vi i ferd med å kjøpe inn bryggepullere av denne typen:

bilde

 

Noen gode forslag til hvordan man fester disse på en god måte?

Det peneste vil være syrefaste vognbolter, men pulleren blir stående på 28x120 terrassebord over en 3x6" bjelke, så da snakker vi vognbolter på ca 200mm for å få dem helt igjennom, samt at vi da borer hull på en sted hvor vi ikke ønsker å svekke bjelkene.

Franske treskruer er det enkle, men da står sekskanthodene opp slik at tau kan gnisse i stykker.

Har vært inne på å feste vinkelbraketter på hver side av bærebjelkene og så feste pullerne i dem(det er stor nok avstand mellom boltehullene), men så spørs om noen her har en mer eller mindre genial måte å gjøre det på jeg ikke har tenkt på enda.

Forslag mottas med takk.

Link to post
Share on other sites

Kan kanskje være like greit ja, legge på et par 2x2" Imp på hver side.

Er det noen problemer med å bruke galvaniserte firkantskiver på undersiden sammen med syrefaste vognbolter? Dette står ikke nere i vannet, så jeg antar det ikke skal være det minste problem så lenge det ikke blir noen galvaniske strømmer osv, men plutselig er det en eller annen fagmann som mener noe annet....

 

Svoger og jeg bygger nå med 30-års perspektiv. Holder det i 30 år, er det ikke vi som må fikse det igjen. Blir kortere for hvert år... :saint:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...