Jump to content

10ft rib med mercury 9,9 fire takter, forventet toppfart?


W.G.S.

Recommended Posts

du må tilte den rikti så den får sparke skikeligt fra seg, var vel noe sån som rundt den farta det låg på her og med ein Quicksilver gummibåt eg hadde for ei tid sia med motoren tilta ned og propellen bare skyvde på skrå nedover og ikke rett bak. prøv og sett den tiltepinnen sån ca en over det midterste hullet så den enten peker rett bak eller ein anelse på skrå opp, dersom ikke båten begynner hoppe formye da. eg låg på rundt 20,5 knop.

Link to post
Share on other sites

WGS husk at det kan skille fra 16 til 22 knop ettersom åssen rib du har, ikke bare fokuser på motor. Hvor mange kilo som er om bord teller også, full tank ? er lasten riktig fordelt ? noen båter trives godt med motor hevet 30mm da øker farta opptil 2 knop. Propellen er kanskje det viktigste når alt annet er riktig....

Det ekke bare en ting vettu :wink:

Også må du ikke tro på alle knopene du hører om, noen år siden jeg var ung nå men husker enda jeg kjørte fra en som gjorde 55kn med min musling som hadde toppfart på 38kn i rett motvind og krus-bølger....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...