Lasseød Startet 28.Mai.2013 Del på Facebook Startet 28.Mai.2013 Da fikk jeg lastet opp bilder av min ny innkjøpte båt for sommeren. Viking 28 bildet nr2 ble tatt i helgen på Ost øya i Oslofjorden på min første prøve tur med båten. Bilde nr 1 er klargjøring for transport:) Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Gratulerer med den kj.fine båten du har "fått" deg:-) Ser veldig flott ut! Med denne får du mange hyggelige turer med....! Legg gjerne ut flere bilder i fremtiden:-) Sitér dette innlegget Link to post
Lasseød Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Takk for det, dette blir nok bra:) Legger ut flere bilder etterhvert. regner med at jeg åpner en prosjekttråd etterhvert også. Da jeg har planer om noen endringer her og der. Men det blir nok etter sommeren. etter hva jeg mener er båten tilnærmet strøken i alder å betrakte. ( 1978 ) men noe vil man alltid endre på. den største minus her er vell motoren som er en Ford 351 W ( v8 på ca 230-240 hk ) Bensinsluk og gammel motor. Kom gjerne med innspill til kule ideer eventuelt om noen har gode eller dårlig erfaringer med Båt/motor alt mottas med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Marnet 21 Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Hei og gratulerer med Vikingen. Hvis du vil lese litt om Viking båtene sin historie ligger dette her http://www.viking-baat.com/ Siden blir desverre ikke oppdatert lenger men det ligger mye bra informasjon her. Selv kjøpte jeg en Viking 31 ifjor og er meget fornøyd, men litt modifikasjoner er det nå blitt i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Lasseød Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Der må jeg ta meg en titt ja, savner info så det er bra. flott at du er fornøyd, har faktisk bare hørt om fornøyde eiere av disse viking båtene så håper jeg selv fortsetter og være det :) Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 Gleder meg til å se flere bilder:) Tør jeg foreslå badeplattform og targabøyle? Meget fornøyd med min egenbåt, 4. sesongen i år:) Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 (redigert) Hei og gratulerer med ny båt. Båten ser kjempe fin ut. Dette er en kjempe fin og praktisk båt med gode sjøegenskaper. Jeg har selv vært på båtturer og ferier i en Viking 28 (1978) siden 2006 og gjør det fremdeles. Redigert 29.Mai.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 Fin båt ja:) Hva slags løsning har du i cabinen foran? Disse båtene er jo konstruert for fart, tross et noe gammelmodig utseende. Hvis du bytter motor så ikke spar på hestekreftene;) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.Mai.2013 Del på Facebook Svart 29.Mai.2013 Gratulerer med flott skute Bra kvalitet på disse Vikingene. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Hagebåtforening Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Hei. Gamlingen min kjøpte og "total" renoverte en Viking 31 for endel år siden. Blant annet gjorde han det om til en lukket båt (hardtop og skyvedør). Han solgte båten for endel år siden men ser at den nå er til salgs igjen (http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41467620). Vet at dette er en noe større båt men han gjorde dette basert på en Viking 28 som hadde gjort dette før han. Personlig syntes jeg at det ble en bedre båt når den ble ominnredet og ikke minst lukket. Kanskje du kan finne tips og inspirasjon til ditt prosjekt der. Om ønskelig kan jeg sikkert skaffe deg mer info om gamlingen sitt prosjekt og kanskje tilogmed 28 foteren som startet det hele da eieren av den holder til ikke langt vekke. . Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Gratulerer med flott skute, som du allerede har nevnt i min tråd går du sikkert for utgang bak, og det blir fakisk en helt anderledes båt og bruke da tilkomsten blir en stor forskjell , blant annet og bakke in i båsen og kunne gå rett inn bak veldig praktisk. da venter vi på spenning på prosjekttråden her . ps: vi kunne også lage en samle tråd her på baatplassen.no om vikingene våre om vi har spørsmål og ønsker om tips fra andre vikinger, ser at det finnes andre som har gjort det med andre båt typer. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Lasseød Svart 5.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Takk for mye bra tilbakemeldinger:) og ikke minst alle som er behjelpelige, det kommer nok mange spm etterhvert . her blir det både plattform,targa osv osv. en prosjekttråd for viking må vi vell få til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.