Jump to content

Nyinnkjøpt Viking 28 for sommeren ( bilder )


Lasseød

Recommended Posts

Takk for det, dette blir nok bra:)

Legger ut flere bilder etterhvert. regner med at jeg åpner en prosjekttråd etterhvert også. Da jeg har planer om noen endringer her og der.

Men det blir nok etter sommeren. etter hva jeg mener er båten tilnærmet strøken i alder å betrakte. ( 1978 ) men noe vil man alltid endre på.

den største minus her er vell motoren som er en Ford 351 W ( v8 på ca 230-240 hk ) Bensinsluk og gammel motor.

 

 

Kom gjerne med innspill til kule ideer eventuelt om noen har gode eller dårlig erfaringer med Båt/motor alt mottas med takk :)

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Gamlingen min kjøpte og "total" renoverte en Viking 31 for endel år siden. Blant annet gjorde han det om til en lukket båt (hardtop og skyvedør). Han solgte båten for endel år siden men ser at den nå er til salgs igjen (http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41467620). Vet at dette er en noe større båt men han gjorde dette basert på en Viking 28 som hadde gjort dette før han. Personlig syntes jeg at det ble en bedre båt når den ble ominnredet og ikke minst lukket. Kanskje du kan finne tips og inspirasjon til ditt prosjekt der. Om ønskelig kan jeg sikkert skaffe deg mer info om gamlingen sitt prosjekt og kanskje tilogmed 28 foteren som startet det hele da eieren av den holder til ikke langt vekke.

.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott skute, som du allerede har nevnt i min tråd går du sikkert for utgang bak, og det blir fakisk en helt anderledes båt og bruke

da tilkomsten blir en stor forskjell , blant annet og bakke in i båsen og kunne gå rett inn bak veldig praktisk.

 

da venter vi på spenning på prosjekttråden her .

 

ps: vi kunne også lage en samle tråd her på baatplassen.no om vikingene våre om vi har spørsmål og ønsker om tips fra andre vikinger,

ser at det finnes andre som har gjort det med andre båt typer.

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...