Frøken Fryd Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Vidvinkel bestemmes av høyde på targabøylen, jeg har montert mitt slik at jeg ser hele badeplatformen og en meter til hver side av den, bakover ser jeg nesten horisonten og veldig bredt. Man må se sine hjørner på kameraet om det skal være noe vits. Det har hendt noen har hylt på kaien fordi de mener jeg begynner å bli farlig nærme, men er det en meter så er det en meter Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Mener jeg har dette på sidene, festet i plast rørklips. http://www.abteknikk.no/product_info.php?cPath=4&products_id=280&osCsid=ceki2ud21hb5jjb5c1qnhakub4 Her er oversikten akterover (kvaliteten er vesentlig bedre enn det ser ut som på bildet): Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Her er oversikten akterover (kvaliteten er vesentlig bedre enn det ser ut som på bildet): Hva slags monitor har du F´bonden. Dedikert videomonitor? Link takk Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
mhemil Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Dette er vel en Raymarine classic MFD. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 (redigert) Mener jeg har dette på sidene, festet i plast rørklips. http://www.abteknikk.no/product_info.php?cPath=4&products_id=280&osCsid=ceki2ud21hb5jjb5c1qnhakub4 Her er oversikten akterover (kvaliteten er vesentlig bedre enn det ser ut som på bildet): Det kameraet, kobler du det bare inn på videolink kabelen til Raymarine? Det er vel tre video innganger på Raymarine kabelen jeg har om jeg husker rett Har kameraet så bra vidvinkel at det kan felles inn flushed i feks targaen, og da dekke skutesida? Redigert 31.Mai.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Jeg har flushet mitt kamera i targaen, vinkelen i bakkant av targaen passet bra. De fleste ryggekameraer blir oppgitt i den synlige vinkelen så det er lett å beregne dette, vær obs på at de er noe fisheye og at det derfor ikke blir like vidt mot kantene. Jeg synes det er fornuftig å kunne se en meter på hver side av badeplatformen slik som Fjellbonden sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Noen som vet om man kan koble to kamera til denne http://www.jula.no/tradlost-ryggekamerasystem-441069 ? Kunne tenkt meg ett kamera bak på targabøyle og ett framme under baugspyd. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bitteliten Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Fjellbonden, videoinngangen på Raymarine er bnc plugg. Kameraet ser ur som rca plugg. Bruker du en bca til bnc overgang her? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 REM: Jeg har kameraene inn på Raymarine E 120 Classic Bitteliten: Jeg har montert kamera i brakett i et lokk under radarfoten. Det må rettes ca 45° nedover for å se både plattformen og horisonten, så flushmontering krever i så fall en flate der dette passer. Men det vil vanskeliggjøre finjustering. E 120 C har 4 videoinnganger og jeg fikk med like mange bca til bnc overganger. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Stort utvalg av kameraer på ebay Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Virkelig nyttig ting, nærmest uunnværlig, særlig om en er multihandikapet med kun 10% syn og styrer båten som er 35 meter lang med tungen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Liker seriøsiteten i din argumentasjon. Vitner om innsikt og kunnskap. På nivå med mange baugpropell diskusjoner Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Virkelig nyttig ting, nærmest uunnværlig, særlig om en er multihandikapet med kun 10% syn og styrer båten som er 35 meter lang med tungen. Voksent Pettersand Når man har en båt som man ikke ser hjørnene på fra styreposisjonen, kan det vel ikke være feil å kunne se hva som befinner seg bak båten?? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Pass på, Bitteliten! Hvis din planlagte langtur blir FOR lang, så kan du også bli slik... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
avmønstret5 Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Liker seriøsiteten i din argumentasjon. Vitner om innsikt og kunnskap. På nivå med mange baugpropell diskusjoner Utgangspunktet for tråden var nyttig eller eller overflødig. Da må det vel være seriøst nok å ha ulike meninger? Eller er det ikke slik? For motorbåtfolk kan en fjernkontroller alle trøster og da kan en i ro å make rusle rundt på alle hjørner å juster båten med fjernkontroller. Mye mer praktisk enn å stå på styrhustaket å se inn i dårlige kameraskjermer. Er vi ikke i år 2013? Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 pettersand, Ser du ikke fordelen med aktercam på en båt som har styreposisjonen(e) x ant. meter fra hekken, så synes jeg det sier alt om deg . Det tyder jo på at du ikke har erfaring overhodet med slike båter , og da syns jeg du skal holde deg for god til å komme med slike tåpelige uttalelser. Selv har vi trøster i hue og ræva med fjernkontroll, men foretrekker å ha full kontroll på hovedmotorer og trøstere mens vi siger sakte inn i en bås , da er det en klar fordel med aktercam (og sidecam ). Er en billig og grei løsning for å øke sikkerheten for eget og ikke minst andres fartøy . Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Gi deg pettersand, kamera er i bruk overalt, det er snart standardutstyr på biler, lastebiler har hatt det i mange år. Alle båtene jeg har jobbet på har hatt det, hurtigbåter har det, kranførere bruker det, hurtigruten har hekkkamera, mange båter har kameraer over vinsjene sine for at kapteinen skal kunne se at det er folk der som kjører vinsjene. Listen er lang. Da skulle det vel ikke overraske noen at man monterer ett billig kamera bak på en båt hvor man ikke ser hekken sin vel? Man er da ferdig med 80 tallet? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 (redigert) Jeg har det samme kamera som Fjellbonden men direkte i kabel inn til min Garminplotter fra mottakerenheten via videokabel. Det finnes vel en app slik at jeg kan fange opp det trådløse kamera slik at jeg kan ta det fram på min Ipad? Redigert 3.Juni.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Jeg har bare to videoinnganger på mine garminplottere. Finnes det gode dedikerte videomonitorer som har inngang for flere, feks 4 innganger? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fjellbonden Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 (redigert) Det finnes vendere hvor du kan velge hvilket kamera du vil se på. Mener det er en stor fordel å få stort bilde. Denne kan se ut som tar 4 kamera, altså får du koblet til 8 på din plotter REM: http://www.abteknikk.no/product_info.php?cPath=7&products_id=364&osCsid=ceki2ud21hb5jjb5c1qnhakub4 Redigert 3.Juni.2013 av Fjellbonden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Just presis hva jeg trenger F´bonden. Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jens_P Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Både Biltema og Clas Ohlson har dette ti ca 1000-lappen. Utfordringer er hvor vidvinklet kamera er og om det gir detaljerte nok bilder. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Fjellbonden Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Legger ved bilde av dieseldyrbingen. Det er tatt under montering så det ser litt provisorisk ut, men det er det jeg hadde for hånden: Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 http://www.xtrons.no/produkt/videosignal-splitter/ Er denne egnet for å dele videosignalet fra kameraene? Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Absolutt nyttig SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.