Jump to content

Bagudvendt kamera - nyttigt eller overflødigt?


MajorAndy

Recommended Posts

Koplet opp et trådløst 2-kamerasystem med dedikert skjerm fra BT idag. Ustabile bilder. Pakket det ned igjen og leverer tilbake i morgen. Kinamikkel :thumbsdown:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Spennende Tom, jeg savner også å kunne hente ut video oppe.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Monerte tråløst kamera og skjerm fra smartprodukter http://smartprodukter.no/product_info.php?cPath=77_111&products_id=1063

Fikk helt supert bilde og signal, men etter jeg monterte ruter fra ICE.net har jeg en flimring i toppen av skjermen. Da begge disse systemene opererer på 2,4Ghz, blir det litt forstyrrelser.

 

Jeg har montert ruteren så jeg kan slå den av fra fører posisjonen når jeg aktiverer ryggekamera.

Link to post
Share on other sites

Sikkert samme kinakvalitet som selges her i Norge, men jeg skal nok kjøpe disse to for å montere i maskinrom. Føler ikke at jeg trenger noe akterover.

 

http://dx.com/p/portable-7-tft-lcd-monitor-with-av-in-remote-controller-pal-ntsc-480-x-234-71685

 

http://dx.com/p/vehicle-rear-sight-video-camera-with-night-vision-9-infrared-ir-led-5891

 

Kommer på under 500 kr med gratis frakt. Bestiller man i to omganger så slipper du også å betale moms(dem setter alltid en verdi lavere enn hva den er)

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Et kamera imotorrommet viser tross alt at motorene fortsatt står der. :)

Jeg har samme oppfatning som deg, Frøken Fryd.

 

Du vil neppe se en lekkasje el l. Får vel et bedre svar fra de som har montert det i motorrommet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på hva et slikt kamera skal overvåke i motorrommet.

- Jeg ser når/om det kommer kjølevann i sjøvannsfiltrene ved oppstart og underveis

- Jeg ser om det er vann og hvor mye

- Jeg ser om det er røyk og/eller ild

 

Ser for meg det er kjekt å ta en titt på kamera før en åpner luker hvis det er mistanke om brann eller mye vann.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...