Smartrib330 Startet 31.Mai.2013 Del på Facebook Startet 31.Mai.2013 Føler at motoren går altfor dårlig burde jeg ha hatt den på verksted? Har skjekket dobbeltbunn og den har jeg tømt helt for vann, men jeg kommer kun opp i 17 knop!!! Det er ikke noe rykk når jeg drar på:) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Dårlig bensin fra i fjor? Tett bensinfilter? Dårlige tennplugger? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 kommer kun opp i 17 knop!!! Det er ikke noe rykk når jeg drar på:) Ok, men hva forventer du med ti gamp på hekken? Jeg syns 17 knuter høres realistisk ut på en 10 fot rib. Det er vel mulig at pontongene bremser litt også? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sturee Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 17 er alt for lite, min gikk 23 med samme motor. Hvordan propell har du? Regner med motoren din er kortstammet? når du gir full gass på fjernkontrollen, har du sjekket at den da faktisk gir full gass på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Smartrib330 Svart 1.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2013 Tennpluggene er helt nye motoren er trimmet og jeg får gitt full gass, men kommer ikke over 17 knop.Det er også helt ny bensin. Det er orginal propell:) Motoren er også kortstammet! Sitér dette innlegget Link to post
SVG Seiler Svart 1.Juni.2013 Del på Facebook Svart 1.Juni.2013 Hvordan er skroget på den båten da? Tror nok det betyr ganske mye. Min AQ290 alu rib har et ganske skarpt skrog og jeg får 18kn med en Suzuki 9.9/15 totakt. Skal teste teorien min i sommer med en kompis som har en Avon310 vanlig rib som er ganske flatbunnet, Regner med jeg runder godt over 20 kn med denne. Sitér dette innlegget Link to post
Smartrib330 Svart 1.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2013 Skroget er ikke så veldig dypt, men når jeg hadde 25 hk på den med vann i dobbeltbunn og nesten ødelagt propell gikk den 28 knop. Sitér dette innlegget Link to post
ovsj56448 Svart 2.Juni.2013 Del på Facebook Svart 2.Juni.2013 Jeg har akuratt den samme båten men med Suzuki 9,9. Den går rundt 17 knop i maksfart med en person. Jeg har funnet ut at jeg har en ganske liten propell. Så jeg har planer om å kjøpe ny propell som er litt større; å har hørt at det kan gi forskjell på rundt 2-5 knop. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg skjekket trykket i pontongene; en smart rib 330 skal ha 0.2 bar. Sitér dette innlegget Link to post
Smartrib330 Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2013 Fant endelig ut hva som var feil:) feilen er at ved sylinderne der ved toppakningen har metalplata sprekt ved en av skruene så du kan se inn. Så imorgen skal vi dra å kjøpe ny toppakning og plate. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 7.Juni.2013 Del på Facebook Svart 7.Juni.2013 Plata, mener du hele toppen tennpluggene sitter på? ser for meg den er ganske dyr, så ville kanskje sett om noen har en delemotor først? Send en IM til bowfreak84, mulig han har! Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 jeg gjør 19,5 knop med min gørre tohatsu 9,8 hk motor.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.