Jump to content

Renovering av Vannlinje på Norkapp 17 1979 Modell.


Quenok

Recommended Posts

Etter noen år med søking etter båt. Så var jeg så heldig og har nå fått en eldre båt av min far.

Hadde den en prøve tur på vannet for å sjekke at alt fungerte som det skulle. Oppdaget når jeg tok den opp at det hadde flasset mye bunnstoff fra den.

Så fant ut at jeg skulle rengjøre den. Brukte da en høytrykkspyler med turbodyse. Oppdager at flere plasser der jeg spyler, så løsner det litt større flak med bunnstoff og selve gelcoaten følger med. Ser da rett inn i glassfiberen.

 

Og det var da jeg fant ut, at det kunne være en ide å pusse ned tidligere vannlinje på båten til gelcoaten for så å bygge opp vannlinjen på nytt igjen.

Så har nå pusset ned veldig mye. Men opplever det at jeg kommer på glassfiberen før jeg har fått det jevnt.

 

Og det er da her jeg begynner å lurer litt på framgangsmåten for oppbygging av vannlinjen.

Tenkte selv å pusse ned. Legge polyester og pusse der det er skade i glassfiberen og legge ny gelcoat under hele båten i vannlinjen.

 

Etter å ha pratet med lokal forhandler av jotun båtprodukter så begynner jeg å lure litt.

Han mener at man ikke trenger gelcoat. og kan bygge opp ved hjelp av antipest og diverse primere for så og legge på et selvpolerende bunnstoff.

 

Så er veldig usikker nå på det om man skal bruke gellcoat. Og Hvilken framgangsmåte som er den riktige eller best.

Finner liksom ikke noe fasitsvar på dette.

 

Så trenger sikkert noen tips og en pekepinne.

Har dessverre ikke Biltema der jeg bor. Så litt uaktuelt med demmes produkter.

Redigert av Quenok (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...