Smartrib330 Startet 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2013 Må jeg bytte propellen etter trimming? Link to post
Ward Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Dette kommer jo helt ann på. Letteste måten du finner ut dette på er ved å få tak i et tachometer og lese av rpmen. Det er vanskelig å svare på dette uten å vite mere om båten din og nåværende helling på propellen ! :D Link to post
jkn Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 9x9 er std propell både på 10 og 15hk. Du skal ha en veldig let båt for at det skal være noe vits i å legge ut penger på det. Link to post
Sturee Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 (redigert) Hvis du har en 9,25 x 9 bør du kanskje gå opp på 9.25 x 11. Eurofritid.no har billige propeller. Er båten vanskelig å få opp i plan? eller "spretter" den opp som ingenting? Hvis du sliter litt med å få den i plan er det nok ikke noe å hente med propell, da tror jeg det er motoren din som trenger en sjekk. Redigert 2.Juni.2013 av Sturee (see edit history) Link to post
dieselfan Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Hvor mye har du trimma motoren ? Hva har du gjort med den ? Link to post
Smartrib330 Svart 3.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2013 Mercury 10 hk er samme motoren som 15 hk eneste forskjellen er at den er nedbremset, men må jeg bytte propell? Plomba er tatt! Link to post
Sturee Svart 3.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2013 Er en liten fordel om du LESER svarene du har fått. Ingen her som sitter på en fasit med nøyaktig den propellen du trenger, det er forskjellig fra båt til båt, alle båter har forskjellige egenskaper. Selv lik båt med lik motor er det forskjeld på. Finnes ikke noen fasit så prøv heller å finne ut hva du trenger isteden for å vente på et svar som ikke finnes. Den beste måten er å bruke turteller. din motor skal ligge mellom 5000 og 6000 rpm. hvis ikke må du bare prøve deg frem. Om båten din er vanskelig å få i plan som den er så vil større stigning på propellen bare gjøre den dårligere. Link to post
ErikHM Svart 3.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2013 En kompis av meg hadde en trimma viking på en gh 10. Han bytta ikke propell, og båten hans gikk som et olja lyn :-) Link to post
Pettern1972 Svart 3.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2013 det er samme propell på 10 og 15 hk. Men det er nok mere forskjell enn strupeplata. 15 hk har også større dyser enn 10 hk. Åpning på reedventil er lik. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
MegaTrondy Svart 20.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2017 Har kjøpt en 03 modell motor og en With Dromedille 10 foter som veier 0 og niks. Bør jeg kanskje bytte propell? Har ikke testet med min motor ennå, men kjørte den med en 15 hk Tohatsu og da merket jeg at den gikk veldig høyt på turtall. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn