Jump to content

Mercury 10 hk viking 2006 mod må man bytte propell etter trimming

Smartrib330

Recommended Posts

Hvis du har en 9,25 x 9 bør du kanskje gå opp på 9.25 x 11. Eurofritid.no har billige propeller.

Er båten vanskelig å få opp i plan? eller "spretter" den opp som ingenting? Hvis du sliter litt med å få den i plan er det nok ikke noe å hente med propell, da tror jeg det er motoren din som trenger en sjekk.

Redigert av Sturee (see edit history)

Er en liten fordel om du LESER svarene du har fått. Ingen her som sitter på en fasit med nøyaktig den propellen du trenger, det er forskjellig fra båt til båt, alle båter har forskjellige egenskaper. Selv lik båt med lik motor er det forskjeld på. Finnes ikke noen fasit så prøv heller å finne ut hva du trenger isteden for å vente på et svar som ikke finnes.

Den beste måten er å bruke turteller. din motor skal ligge mellom 5000 og 6000 rpm. hvis ikke må du bare prøve deg frem. Om båten din er vanskelig å få i plan som den er så vil større stigning på propellen bare gjøre den dårligere.

• 4 år senere...

Har kjøpt en 03 modell motor og en With Dromedille 10 foter som veier 0 og niks. Bør jeg kanskje bytte propell? Har ikke testet med min motor ennå, men kjørte den med en 15 hk Tohatsu og da merket jeg at den gikk veldig høyt på turtall. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...