BingoBonzo Startet 2.Juni.2013 Del på Facebook Startet 2.Juni.2013 Har en SE60 i dag og synes den er altfor tam. Skal ikke mye vind til før den må melde pass, noe som fører til usikkerhet og stress når man skal legge til på trange steder og det er litt ruskevær. Ser at man får SE100 på samme tunneldiameter (185mm) som SE60. Vil det være greit/enkelt å ta ut SE60 for så å montere inn SE100? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post Share on other sites More sharing options...
Marida Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Det kan være differanse i tykkelsen på tunnelen selv om diameteren er lik. Vet da ikke om SE 100 tåler å være i den tynnveggede tunellen uten forsterkninger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
zoltan Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Tunellen er nok den samme, men er ikke SE60 singel propell, så huset eksentrisk montert i tunellen, SE100 er duopropp. og skal være sentermontert, om det har så mye å si at huset er noe eksentrisk vet jeg ikke men i manualen er det hverfall forklart slik( har nettopp montert begge versoner) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ray Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Se60 har 4mm veggtykkelse. Se80 har 6mm veggtykkelse. Vet ikke hva se100 har. Tror ikke røret ditt tåler bytte. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post Share on other sites More sharing options...
Marida Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 http://sleipner.no/produkt/17105/tunnel-185mm/ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BingoBonzo Svart 3.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Vurderer å oppgradere batteriet i første omgang for å se om det hjelper (har i dag et Banner Starting Bull 88Ah, ukjent CCA) og tester viser at spenningen faller til 10V når prop kjøres. Noen som har tips til batteri med bra CCA, bør vel over minst 800 slik at jeg er forberedt for et eventuelt bytte til SE100. Sjekker forøvrig med Huseklepp og Skjæret, blir spennende å høre hva de sier om eventuell oppgradering. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post Share on other sites More sharing options...
BingoBonzo Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Vurderer å oppgradere batteriet i første omgang for å se om det hjelper (har i dag et Banner Starting Bull 88Ah, ukjent CCA) og tester viser at spenningen faller til 10V når prop kjøres. Noen som har tips til batteri med bra CCA, bør vel over minst 800 slik at jeg er forberedt for et eventuelt bytte til SE100. Noen som har erfaring med dette: OPTIMA® Red Top: "Kongen" av startbatterier beregnet på tøffe omgivelser med slag og vibrasjoner som landbruk, anlegg, racing og ikke minst båt. Med sidetilkobling til Amerikanske biler mm. 50 Ah med startytelse CA på 1000 Amp og CCA på 815 Amp. Mål: L x H x B = 254 mm x 200 mm x 175 mm. Vekt. 17,2 kg. Veil pris: kr. 2.387,50 KAMPANJEPRIS KR. 1.850,- Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post Share on other sites More sharing options...
BingoBonzo Svart 5.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Noen som har erfaring med andre AGM batterier for å drive en SE100 installasjon? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post Share on other sites More sharing options...
BOBO II Svart 6.Juni.2013 Del på Facebook Svart 6.Juni.2013 Red Top er et AGM Batteri. Passer perfekt til trustere og start. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Svart 6.Juni.2013 Del på Facebook Svart 6.Juni.2013 Hei Er det lov å spørre hva ett slikt batteri koster, sånn ca ? larss Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BingoBonzo Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2013 (redigert) Hei Er det lov å spørre hva ett slikt batteri koster, sånn ca ? larss Ja, det er tillatt :-) Noen som har erfaring med dette: OPTIMA® Red Top: "Kongen" av startbatterier beregnet på tøffe omgivelser med slag og vibrasjoner som landbruk, anlegg, racing og ikke minst båt. Med sidetilkobling til Amerikanske biler mm. 50 Ah med startytelse CA på 1000 Amp og CCA på 815 Amp. Mål: L x H x B = 254 mm x 200 mm x 175 mm. Vekt. 17,2 kg. Veil pris: kr. 2.387,50 KAMPANJEPRIS KR. 1.850,- Fikk forøvrig beskjed fra Sleipner i dag om at Red Top batteriet kunne bli litt for lite for SE100, da med tanke på antall Ah. Kikker nå på Sønnak Start Exide AGM, som er på 100Ah timer med CCA på 925, og jeg lurer på om det er det rette? Sleipner viller forøvrig ikke navngi batterier, kom kun med genereller betraktninger rundt kapasitet. Redigert 6.Juni.2013 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post Share on other sites More sharing options...
BingoBonzo Svart 7.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2013 Hvis jeg skulle velge å oppgradere thruster fra SE60 til SE100, tror du at det vil være et marked for å selge en pent brukt SE60? Fant et annet alternativ her: http://www.audiocom.no/Bilstereo/Tilbehør-og-materiell/Batterier/Stinger---SPP2150-Power2-batteri-105Ah--CCA--1050A--2150A-hot-crank-2003002-p0000009009.aspx Ser bra ut, men litt i dyreste laget.. Hvor kan man gjøre gode kjøp på: Sønnak Start Exide AGM, som er på 100Ah timer med CCA på 925 ? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post Share on other sites More sharing options...
Terkska Svart 22.Mars Del på Facebook Svart 22.Mars BingoBonzo skrev On 7.6.2013 at 2.02: Hvis jeg skulle velge å oppgradere thruster fra SE60 til SE100, tror du at det vil være et marked for å selge en pent brukt SE60? Fant et annet alternativ her: http://www.audiocom.no/Bilstereo/Tilbehør-og-materiell/Batterier/Stinger---SPP2150-Power2-batteri-105Ah--CCA--1050A--2150A-hot-crank-2003002-p0000009009.aspx Ser bra ut, men litt i dyreste laget.. Hvor kan man gjøre gode kjøp på: Sønnak Start Exide AGM, som er på 100Ah timer med CCA på 925 ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Terkska Svart 22.Mars Del på Facebook Svart 22.Mars Oppgraderte du batteriet og ble det noe merkbar effekt kun med batteribytte? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.