Jump to content

Oppgradere Sleipner SE60 til SE100


BingoBonzo

Recommended Posts

Har en SE60 i dag og synes den er altfor tam. Skal ikke mye vind til før den må melde pass, noe som fører til usikkerhet og stress når man skal legge til på trange steder og det er litt ruskevær.

 

Ser at man får SE100 på samme tunneldiameter (185mm) som SE60. Vil det være greit/enkelt å ta ut SE60 for så å montere inn SE100?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Tunellen er nok den samme, men er ikke SE60 singel propell, så huset eksentrisk montert i tunellen, SE100 er duopropp. og skal være sentermontert, om det har så mye å si at huset er noe eksentrisk vet jeg ikke men i manualen er det hverfall forklart slik( har nettopp montert begge versoner)

Link to post
Share on other sites

Vurderer å oppgradere batteriet i første omgang for å se om det hjelper (har i dag et Banner Starting Bull 88Ah, ukjent CCA) og tester viser at spenningen faller til 10V når prop kjøres.

 

Noen som har tips til batteri med bra CCA, bør vel over minst 800 slik at jeg er forberedt for et eventuelt bytte til SE100.



Sjekker forøvrig med Huseklepp og Skjæret, blir spennende å høre hva de sier om eventuell oppgradering.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Vurderer å oppgradere batteriet i første omgang for å se om det hjelper (har i dag et Banner Starting Bull 88Ah, ukjent CCA) og tester viser at spenningen faller til 10V når prop kjøres.

 

Noen som har tips til batteri med bra CCA, bør vel over minst 800 slik at jeg er forberedt for et eventuelt bytte til SE100.

 

Noen som har erfaring med dette:

OPTIMA® Red Top: "Kongen" av startbatterier beregnet på tøffe omgivelser med slag og vibrasjoner som landbruk, anlegg, racing og ikke minst båt.

Med sidetilkobling til Amerikanske biler mm.

50 Ah med startytelse CA på 1000 Amp og CCA på 815 Amp.

Mål: L x H x B = 254 mm x 200 mm x 175 mm.

Vekt. 17,2 kg.

Veil pris: kr. 2.387,50 KAMPANJEPRIS KR. 1.850,-

 

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Red Top er et AGM Batteri. Passer perfekt til trustere og start.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei

Er det lov å spørre hva ett slikt batteri koster, sånn ca ?

 

larss

 

Ja, det er tillatt :-)

 

 

 

Noen som har erfaring med dette:

OPTIMA® Red Top: "Kongen" av startbatterier beregnet på tøffe omgivelser med slag og vibrasjoner som landbruk, anlegg, racing og ikke minst båt.

Med sidetilkobling til Amerikanske biler mm.

50 Ah med startytelse CA på 1000 Amp og CCA på 815 Amp.

Mål: L x H x B = 254 mm x 200 mm x 175 mm.

Vekt. 17,2 kg.

Veil pris: kr. 2.387,50 KAMPANJEPRIS KR. 1.850,-

 

Fikk forøvrig beskjed fra Sleipner i dag om at Red Top batteriet kunne bli litt for lite for SE100, da med tanke på antall Ah.

 

Kikker nå på Sønnak Start Exide AGM, som er på 100Ah timer med CCA på 925, og jeg lurer på om det er det rette?

 

Sleipner viller forøvrig ikke navngi batterier, kom kun med genereller betraktninger rundt kapasitet.

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg skulle velge å oppgradere thruster fra SE60 til SE100, tror du at det vil være et marked for å selge en pent brukt SE60?



Fant et annet alternativ her: http://www.audiocom.no/Bilstereo/Tilbehør-og-materiell/Batterier/Stinger---SPP2150-Power2-batteri-105Ah--CCA--1050A--2150A-hot-crank-2003002-p0000009009.aspx

 

Ser bra ut, men litt i dyreste laget..

 

Hvor kan man gjøre gode kjøp på: Sønnak Start Exide AGM, som er på 100Ah timer med CCA på 925 ?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...
BingoBonzo skrev On 7.6.2013 at 2.02:

Hvis jeg skulle velge å oppgradere thruster fra SE60 til SE100, tror du at det vil være et marked for å selge en pent brukt SE60?

 

 

Fant et annet alternativ her: http://www.audiocom.no/Bilstereo/Tilbehør-og-materiell/Batterier/Stinger---SPP2150-Power2-batteri-105Ah--CCA--1050A--2150A-hot-crank-2003002-p0000009009.aspx

 

 

 

Ser bra ut, men litt i dyreste laget..

 

Hvor kan man gjøre gode kjøp på: Sønnak Start Exide AGM, som er på 100Ah timer med CCA på 925 ?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...